- Objavljeno: 21.09.2017.
Hrvatski proizvodi na još boljem glasu u 15 zemalja
Na izložbi čak 60 posto asortimana Metro Cash and Carryja čine proizvodi hrvatskih proizvođača, trenutačno ih je 45 na policama lanca zahvaljujući kojem proizvode izvoze u 15 zemalja svijeta.
Rijetko se lokalnim hrvatskim proizvođačima otvori mogućnost predstavljanja svojih autohtonih proizvoda globalnoj publici, među kojom se nalaze i neki od najistaknutijih biznismena Europe.Upravo takva čast ukazala se istarskim proizvođačima boškarina i prerađevina od te autohtone sorte goveda koji do 02. listopada sudjeluju na međunarodnoj izložbi "METRO unboxed". Na ovoj jedinstvenoj manifestaciji za koju je na obali povijesne jezgre Düsseldorfa u Njemačkoj izgrađen poseban interaktivni paviljon, Metro je posjetiteljima omogućio da, kako kažu u vrhu kompanije, iskuse svijet moderne trgovine - od međunarodnih specijaliteta i održivih logističkih rješenja do digitalnih trendova budućnosti.
A među 38 štandova na izložbenih 2.000 kvadrata, na kojima se predstavljaju vrhunske delicije iz 25 zemalja, traje i prezentacija istarskoga boškarina. Hrvatski Metro Cash and Carry tako je svijetu predstavio ekskluzivnu suradnju s istarskim proizvođačima okupljenima zahvaljujući inicijativi Agencije za ruralni razvoj Istre koja je prije 14 godina krenula u projekt popularizacije, zaštite i valorizacije istarskoga goveda.
"Koliko smo u tome uspješni najbolje ocrtava podatak da je prije devet godina u Istri u uzgoju bilo tek 450 grla boškarina, a danas ih je 2.000", naglasio je voditelj Centra za ruralni razvoj u sklopu AZRRI-ja Igor Merlić. Predsjednik Uprave Agencije Edmundo Šuran napominje da je u Istri danas oko stotinu uzgajivača boškarina, a posebno ih veseli što je među onima koji se uzgojem bave profesionalno i 30 mladih.
Svoje proizvode oni ugostiteljskom sektoru plasiraju upravo preko polica Metroa u Hrvatskoj zahvaljujući suradnji Agencije i tog trgovačkog lanca. Kroz njihov projekt meso boškarina dospjelo je na menije brojnih poznatih restorana i hotela te više nije rezervirano samo za domaće istarske obiteljske trpeze. Doseg će, uvjereni su Merlić i Šuran, biti i snažniji kada do kraja godine Agencija s uzgajivačima preda specifikaciju za zaštitu mesa boškarina oznakom izvornosti. U međuvremenu nastavljaju i s edukacijama domaćih chefova koje se u proljeće i jesen održavaju u Edukacijsko-gastronomskom centru Istre.
Transformacija nekadašnje grupe na hrvatskom tržištu neće dovesti do promjene bazičnog poslovnog modela, jer kod nas nisu nastupali s markama potrošačke elektronike MediaMarkt i Saturn. Hrvatski ogranak neće mijenjati ni ime, potvrdili su u hrvatskom Metrou koji je u Düsseldorfu sa svojim timom predstavljao novi predsjednik Uprave Roberto Mancuso. Na izložbi su podsjetili kako čak 60 posto asortimana Metro Cash and Carryja čine proizvodi hrvatskih proizvođača, trenutačno ih je 45 na policama lanca zahvaljujući kojem proizvode izvoze u 15 zemalja svijeta.
(Poslovni dnevnik