Hrvatski inovator osmislio karbonsku peraju za kojom se pomamio cijeli svijet

Slika /slike 1/Grafovi/shutterstock_127932377_cr.jpg

Proizvodi tvrtke Subcraft većinom se izvoze, čak 95 posto, a mali ostatak proda se u Hrvatskoj. Predstavnike i distributere tvrtka ima u Americi, Španjolskoj, Portugalu, Francuskoj, Velikoj Britaniji, Cipru, Turskoj, Japanu, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Crnoj Gori, Tunisu, a uskoro i u Italiji.

Svestrani poduzetnik i inovator – tako bi bilo najlakše opisati Daniela Pintarića, vlasnika tvrtke Subcraft. No prije nego je pokrenuo posao s ronilačkom opremom, Daniel se okušao u raznim poduzetničkim pothvatima. Oduvijek u privatnom biznisu, razvijao je znanja i vještine, a posebno zadovoljstvo predstavljao mu je rad rukama. Danas su to inovativne karbonske peraje, odjela za ronjenje i ronilačke puške, a prije je to bio namještaj koji je sam izrađivao i prodavao u vlastitoj trgovini za uređenje interijera.

Razvoj prvog proizvoda trajao je oko šest mjeseci, dan i noć. To je vrlo zahtjevan posao jer zbog jedne mikropogreške morate baciti cijeli proizvod. Naime, karbon je izrazito osjetljiv i skup materijal, kojim treba oprezno rukovati. Izgleda kao tekstil s mrežastom strukturom koja se nepažljivim rukovanjem lako ošteti. Upotrebljavamo najjači karbon jednoga japanskog proizvođača od kojega se proizvode formula 1 i zrakoplov Boeing. Taj karbon ima jako gusto tkanje i s njime postižemo najbolje rezultate jer se manje od 38 posto epoksidne smole zadrži na perajama, što je izniman rezultat – objašnjava Pintarić. Dodaje i to kako u ronjenju energija znači kisik, a što je bolja peraja, gubi se manje energije, tj. kisika i dulje se može ostati pod vodom.

U Subcraftu se, osim karbonskih peraja, proizvode i specifična ronilačka odjela te podvodne puške. Sve proizvode osmislio je sam Pintarić, koji je na njima radio, kako kaže, od crteža pa sve do finalnog proizvoda.

Mala, ali inovativna ekipa u Subcraftu broji svega tri stalno zaposlena radnika, a prema potrebi, ako je veliki broj narudžbi u pitanju, pojačavaju se dodatnim radnicima. To što smo mali, omogućuje nam brzu organizaciju i fleksibilnost. Naša proizvodnja ovisi o narudžbama, a mogli bismo odraditi gotovo 4000 proizvoda na godinu bez većih problema – napominje Pintarić.

Naše proizvode većinom izvozimo, čak 95 posto, a taj mali ostatak proda se u Hrvatskoj. Koliko smo malo tržište najbolje govori činjenica da u Španjolskoj ima više registriranih podvodnih ribolovaca nego što Hrvatska ima stanovnika – ​poentira Daniel.

Osim online prodaje, tvrtka Subcraft razvila je zavidnu organiziranu mrežu partnera diljem svijeta. Predstavnike i distributere imamo u Americi, Španjolskoj, Portugalu, Francuskoj, Velikoj Britaniji, Cipru, Turskoj, Japanu, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Crnoj Gori, Tunisu, a uskoro i u Italiji – kaže i dodaje da trenutačno pregovaraju o suradnji u Libiji, Maroku i Libanonu.

Na tržištu se trenutačno nalaze tri vrste peraja, odijelo, razni dodaci poput torbi za opremu, rukavica, čarapa za ronjenje i jedna puška. Prva napravljena peraja, Celox F400 je i dalje bestseller, a cijena joj je solidnih 1600 kuna. Model Centurion stoji 2300 kuna, a peraja od stakloplastike ima cijenu od 1100 kuna. Na sve se dobiva i garancija od tri godine na lom i doživotna garancija na delaminaciju.

Daniel Pintarić nema namjeru stati kada je riječ o novim proizvodima i inovacijama na tržištu ronilačke opreme. Već sada radi peraje i odijelo koji će se na tržištu pojaviti sljedeće godine.

(Lider)

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz