- Objavljeno: 10.02.2016.
Hrvatski ekoproizvođači kreću u osvajanje tržišta EU
Hrvatski proizvođači očekuju da će na sajmu uspostaviti nove poslove odnose, dogovoriti izvoz svojih proizvoda, ali i dobiti informacije o novim trendovima u proizvodnji jer će se u nekoliko dana održati više od 100 prezentacija i panela na temu ekološke proizvodnje.
Na najvećoj sajamskoj manifestaciji ekoloških proizvoda - BIOFACH 2016. u Nürnbergu koji se održava od 10. do 13. veljače predstavit će se čak 11 hrvatskih izlagača i to Annapurna obrt, Aronia uživo, Art of Raw, Bi-Marct, Exploria, Hermes International, Jan Spider, OPG Alojs Jug, Rizman, Vegetariana i Quarnero, piše Agrobiz.Nastup najboljih ekoproizvođača osmu godinu zaredom na najvećem europskom sajmu ekoloških proizvoda BIOFACH organizira Hrvatska gospodarska komora. Ranije su ekološki proizvođači imali podršku i u Ministarstvu poljoprivrede, koje je sufinanciralo izlaganje na sajmu, no ulaskom u EU ta je praksa prestala. Ipak, HGK nije odustao već nastavlja dalje.
Iako mali, hrvatski proizvođači očekuju da će na sajmu uspostaviti nove poslove odnose, dogovoriti izvoz svojih proizvoda, ali i dobiti informacije o novim trendovima u proizvodnji jer će se u nekoliko dana održati više od 100 prezentacija i panela na temu ekološke proizvodnje.
"Naš OPG upisan je u Upisnik ekoproizvođača od 2003. godine, a događanja na najvećem sajmu ekoproizvoda pratimo već niz godina. Sudjelovali smo 2009. godine kada su se hrvatski izlagači pojavili prvi put. Drugo naše izlaganje bilo je 2013., a ovo je treće sudjelovanje na sajmu. Ostvarili smo kontakte s nizom drugih proizvođača te dogovorili izvoz industrijske jabuke i manjih količina prerađevina", kaže za Agrobiz Marica Jug, vlasnica OPG-a Jug i brenda Maričini eko sokovi. Ona kaže kako ove godine želi uspostaviti nove kontakte te povećati udio prerađevina u izvozu.
Damir Štimac, vlasnik vinarija Rizman, ističe kako će njihova ekološka vina i ekološko maslinovo ulje prvi put biti izložena na ovom sajmu. Imaju velika očekivanja od budućeg izvoza, ali i promocije među potencijalnim turistima iz Njemačke. "Već sada izvozimo određene količine ekovina i maslinova ulja u Njemačku, Švicarsku i BiH, ali se nadamo da ćemo na sajmu uspostaviti poslovne kontakte i proširiti izvozne mogućnosti", dodaje Štimac.
Vlatka Kuzmić, vlasnica obrta Annapurna, koji se bavi proizvodnjom proizvoda na bazi ekoloških žitarica, također nastupa prvi put na ovom sajmu, pa i ona ima velika očekivanja: "Već su nas počeli kontaktirati neki potencijalni partneri koji su vidjeli najavu da sudjelujemo na sajmu. Nadamo se da će naši proizvodi od aronije koju uzgajamo na 19 ha u okolici Ivanić-Grada naći put do potrošača u Europskoj uniji", kaže i Marija Zadro Šeremet iz tvrtke Aronia uživo.
Sajam Biofach održava se pod pokroviteljstvom IFOAM-a (Međunarodne organizacije za ekološku poljoprivredu) te će se i ove godine održati tradicionalni kongres o ekološkoj proizvodnji na kojemu je već sada planirano održavanje više od 100 prezentacija i panel-rasprava s više od 7.000 prijavljenih sudionika.
Na globalnom tržištu koje u 170 zemalja ima 2 milijuna certificiranih proizvođača na površini od 35,1 milijuna hektara i čija se vrijednost procjenjuje na 72 milijarde američkih dolara, mala ekološka poljoprivredna proizvodnja poput hrvatske može doći do izražaja jedino putem zajedničkih aktivnosti te organiziranih nastupa na događanjima kakvo je Biofach, navode iz HGK.
(Poslovni dnevnik/Hina)