Hrvatske tvrtke na Međunarodnom sajmu Aqua Nor

Slika /slike 1/Promet i pomorstvo/shutterstock_131984387.jpg

Hrvatske tvrtke su nastupile na nedavno održanom međunarodnom sajmu Aqua Nor, koji se održava svake druge godine u Trondheimu u Norveškoj. Iskra brodogradilište 1 predstavilo se s prvim brodom na hibridni pogon, tvrtka Oštro sa svojim 12-metarskim radnim brodom, a Tehnomont s 15-metarskim katamaranom.

Tvrtka Moen Marin AS, koja je ujedno i kupac hrvatskih proizvoda, u sklopu svog izložbenog prostora na sajmu predstavila je plovilo izgrađena u šibenskom brodogradilištu, kojima upravljaju tvrtka Iskra brodogradilište 1, koja je u vlasništvu slovenske obitelji Šešok, a početkom godine preuzela je brodogradilište NCP iz Šibenika. Bila su izložena i plovila izgrađena u brodogradilištu Oštro iz Kaštela te Tehnomont iz Pule.

Posljednje desetljeće sajam Aqua Nor je jedan od najvažnijih međunarodnih događaja za industriju marikulture. Na njemu se posjetitelji koji posluju u ovom sektoru i koji su vezani za njega, mogu upoznati sa svim novitetima, proizvodima, uslugama, kao i projektima istraživanja i razvoja koji su važni za industriju marikulture i ribarstva.

Tvrtka CroNoMar od 2010. posreduje u poslovima gradnje i plasmana brodova, a najveći dio aktivnosti je usmjerio upravo na uspostavu poslovne suradnje između hrvatskih i međunarodnih partnera u sektoru mora i pomorstva, odnosno, na povećanje broja izvoznih poslova i njihovu realizaciju. Zahvaljujući posredovanju CroNoMar-a, kupna vrijednost izvoza iznosi preko 135 milijuna eura.

Trenutno je u šibenskom brodogradilištu u izgradnji 12 radnih brodova od kojih se ističu hibridni modeli brodova te nekoliko potpuno novih modela i tipova radnih brodova različitih dimenzija. Ove se jeseni očekuje isporuka stotog broda izgrađenog u nekadašnjem šibenskom brodogradilištu NCP koji je početkom godine preuzet od strane tvrtke Iskra brodogradilište 1.

Nedavno je tvrtka CroNoMar, uspješno završila i proces pregovaranja s tvrtkom Oštro za izgradnju novog tipa radnog katamarana. Radi se o modelu ugovora za prvi brod određenih tehničkih specifikacija s namjerom da se unutar jedne godine u proizvodnju uvedu inovativna poboljšanja te da se, s obzirom na zadovoljstvo inozemnog partnera isporučenim proizvodom, hrvatskom partneru omogući višegodišnja proizvodnja kako za norveško, tako i za druga strana tržišta marikulture.

(Jutarnji list)

Vijesti iz medija | Sajmovi | Hrvatski izvoz