Hrvatska turistička promocija na stranim tržištima nosi se s raznim izazovima

Slika /slike 1/Turizam/promocija.jpg

Ovo doba godine vrijeme je intenzivnih nastupa na sajmovima, promotivnih radionica i brend kampanja, pri čemu je hrvatska turistička ponuda već predstavljena na sajmovima u Njemačkoj, Austriji, Nizozemskoj, Finskoj, Španjolskoj, Sloveniji i SAD-u. U veljači slijede važni sajmovi na tržištu Italije, Češke i Bavarske, gdje će posebno promovirati kontinentalna ponuda, a potom u ožujku i berlinska burza ITB.

Hrvatska turistička promocija ove se godine na stranim tržištima nosi s raznim izazovima, među kojima i snažnim povratkom nekih konkurenata i njihovim pojačanim ulaganjem u oglašavanje, no u Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ) očekuju pozitivne trendove.

"S obzirom na trendove jačeg oglašavanja mediteranske konkurencije, posebno Turske, Grčke, Maroka, ali i Francuske te Španjolske, Malte i drugih, kao i njihovog cjenovnog 'obrasca' u kojemu se nude niže cijene (bar za neke termine), HTZ se u promociji ove godine nosi pojačanim promotivnim aktivnostima, vrlo intenzivnim nastupima na sajmovima i radionicama diljem svijeta", kaže za Hinu direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić.

Podsjeća da je ovo doba godine vrijeme intenzivnih nastupa na sajmovima, promotivnih radionica i brend kampanja, pri čemu je hrvatska turistička ponuda već predstavljena na sajmovima u Njemačkoj, Austriji, Nizozemskoj, Finskoj, Španjolskoj, Sloveniji i SAD-u. U  veljači slijede važni sajmovi na tržištu Italije, Češke i Bavarske, gdje će posebno promovirati kontinentalna ponuda, a potom u ožujku i berlinska burza ITB, kada bi puno toga moglo biti jasnije.

Kako bi dodatno pojačali vidljivost i interes za Hrvatskom, u tijeku je i prva ovogodišnja HTZ-ova brend kampanja na trenutno vrlo osjetljivom tržištu Velike Britanije te u Njemačkoj, Švedskoj, Nizozemskoj i Španjolskoj, nakon čega kreće s velikom kampanjom za predsezonu na 12 emitivnih tržišta.

Poznato je, kako dodaje, da su hrvatski budžeti za promociju u odnosu na konkurenciju znatno skromniji i u određenim relacijama neusporedivi, ali baš zbog toga, primjerice, ugodno iznenađuju i bude ponos dva srebra i jedna bronca osvojena u SAD-u, odnosno tri prestižna "turistička oskara" u konkurenciji etabliranih turističkih velikana kao što su Australija,  Barbados, Velika Britanija, Grčka ili Švicarska.

Napominjući da HTZ uz financijska sredstva koje ima na raspolaganju na svakom tržištu želi napraviti što bolji rezultat, iznosi da ukupni HTZ-ov budžet za ovu godinu iznosi oko 330,6 milijuna kuna ili 14 posto više od planiranog lanjskog budžeta. Većina od tih sredstava rezervirana je i pomno isplanirana godišnjim planom rada, no manji dio ostavljen je fleksibilnim, kako bi se moglo pravovremeno reagirati u slučaju potrebe i ad hoc podržati realizaciju neke kampanje, projekta ili 'eventa' koji će osigurati dodatni promotivni efekt na pojedinom tržištu.

Iako iz dijela turističkog sektora početkom ove godine stižu određene sumnje da ova godina za hrvatski turizam neće biti dobra kao lanjska, kao i informacije da je buking na stranim tržištima u ovo doba slabiji nego lani, Staničić trenutni buking na temelju informacija s tržišta ocjenjuje stabilnim, uz napomenu da je "svima jasno da će ova turistička godina biti vrlo zahtjevna".

"Naš cilj je i dalje raditi na produženju pred i posezone, vidljivosti Hrvatske kao turističke destinacije te povećanju turističke potrošnje. Želimo doprijeti do novih potrošača i dovesti nove goste u Hrvatsku, a osobno ću biti zadovoljan da ponovimo odlične turističke rezultate iz prošle godine", zaključuje Staničić.

(Hina)

Vijesti iz medija | Sajmovi | Hrvatski izvoz