Hrvatska grafička industrija prati svjetske trendove

Slika /slike 1/Grafovi/shutterstock_107929916_cr.jpg

U organizaciji HGK sedam hrvatskih tvrtki Udruženja grafičko-prerađivačke industrije HGK posjetilo je Sajam uredske opreme, koji se održava od 20. do 24. veljače u Istambulu. U sklopu hrvatske delegacije sajam su posjetile tvrtke Printera grupa, Og grafika, Mar-Mar, Dikopa, Dinsar, IT graf i Studio 5 do 12, a uz gospodarstvenike su otputovali i predstavnici Grafičkoga fakulteta u Zagrebu.

U organizaciji HGK sedam hrvatskih tvrtki Udruženja grafičko-prerađivačke industrije HGK posjetilo je Sajam uredske opreme, koji se održava od 20. do 24. veljače u Istambulu. Uz pregled novosti na tržištu uredskoga materijala i knjižarstva te novina u opremi za tisak i strojevima i sistemima za digitalni tisak, sajam je i prilika za povezivanje s renomiranim turskim kompanijama.

Direktorica Sektora za industriju HGK Tajana Kesić Šapić naglasila je da iako tisak novina i časopisa od 2013. kontinuirano pada, konstantni rast od 2014. godine prisutan je u segmentu proizvodnje ambalaže. „Isti trend prisutan je i na svjetskom grafičkom tržištu. Prihodi od prodaje u inozemstvu i na domaćem tržištu rastu, kao i u ulaganja koja su prosječno u protekle tri godine iznosila 120 milijuna eura“, izjavila je Kesić Šapić.

U sklopu hrvatske delegacije sajam su posjetile tvrtke Printera grupa, Og grafika, Mar-Mar, Dikopa, Dinsar, IT graf i Studio 5 do 12, a uz gospodarstvenike su otputovali i predstavnici Grafičkoga fakulteta u Zagrebu.

Stanje u grafičkoj industriji u segmentu offset tiska stagnira s tendencijom pada, dok je segment ambalaže i pločastih proizvoda u porastu. Digitalno doba je naša sadašnjost te sve više i više preuzima primat naspram 'opipljivih' tiskovina. Najprodavaniji proizvodi su nam katalozi, magazini, marketinški materijali i umjetničke monografije, pojasnio je Draženko Mamić, direktor tvrtke Printera, naglasivši da u pogledu inozemne prisutnosti surađuju s klijentima iz gotovo svih europskih zemalja i SAD-a.

Već smo prisutni na tržištima Slovenije, Austrije, Njemačke, BiH i Srbije, no kontinuirano tražimo nove prilike za razvoj. Kao stabilna firma s više od 25 godina postojanja imamo obvezu pratiti nove tehnologije i osuvremenjivati proizvodnju, posebice kroz poticaje EU. Sajam je izvrsna prilika za susrete i razmjene iskustava s kupcima i dobavljačima, nove kontakte i upoznavanje s razvojem tehnologije, istaknuo je Boris Ćosić, direktor tvrtke Dinsar, koja je između ostalog specijalizirana za izradu, tisak i strojni vez tekstilnih promotivnih proizvoda.

Sajam uredske opreme okuplja globalno tržište pod jednim krovom i ove će godine u pet hala ugostiti 254 tvrtke te posjetitelje i delegacije iz 59 zemalja. Posjet hrvatskih tvrtki sufinancirali su turski kongresni centar Tüyap i  Ministarstvo gospodarstva Turske. Posjetitelji Sajma će, uz materijale i opremu za urede, imati priliku vidjeti i opremu za predškolske ustanove i knjižare, poklone i promotivne materijale, školski pribor, igračke te strojeve i sisteme za digitalni tisak.

(HGK)
 

Pisane vijesti | Sajmovi | Hrvatski izvoz