- Objavljeno: 16.06.2020.
HBOR omogućio osiguranje većih iznosa izvoznog prometa uz nižu cijenu
Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) proširila je program izvozno-kreditnog osiguranja te sada preuzima do 95 posto rizika neplaćanja inozemnog kupca, čime mali i srednji poduzetnici štite svoju likvidnost. HBOR je s provedbom ovog programa započeo prije pet godina i do sada je osiguran izvozni promet u visini od gotovo 25,5 milijuna kuna.
Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) proširila je program izvozno-kreditnog osiguranja te sada preuzima do 95 posto rizika neplaćanja inozemnog kupca, čime mali i srednji poduzetnici štite svoju likvidnost, priopćeno je u ponedjeljak iz HBOR-a.Uvedenim izmjenama HBOR je omogućio i povećanje iznosa osigurane svote s dosadašnjih 50 tisuća eura na 150 tisuća eura. Programom se mogu osigurati kratkoročna izvozna potraživanja malih i srednjih poduzetnika s godišnjim izvoznim prihodom do dva milijuna eura. Korisnici police osiguranja mogu biti i poduzetnici koji tek započinju izvoziti.
"Uz niže troškove osiguranja, a jednaku sigurnost naplate, izvoznici sada mogu isporučiti veće volumene ili izvršiti više isporuka prema jednom kupcu", kažu u HBOR-u.
Primjerice, izvoznik HBOR-ovom policom može osigurati potraživanje u iznosu od 100 tisuća eura na tri mjeseca, uz trošak premije manji od 500 eura. U slučaju neplaćanja kupca, nakon isteka tri mjeseca od dospijeća potraživanja izvoznik može HBOR-u podnijeti odštetni zahtjev, nakon čega HBOR isplaćuje odštetu u visini 95 posto osiguranog iznosa nenaplaćenog potraživanja.
HBOR je s provedbom ovog programa započeo prije pet godina i do sada je osiguran izvozni promet u visini od gotovo 25,5 milijuna kuna., kaže se u priopćenju.
Najzastupljenije industrije koje su osiguravale svoj izvoz bile su prerađivačka industrija, poljoprivreda i ribarstvo te trgovina, a izvoznici su najveći interes za osiguranje pokazali za izvoz u EU, SAD, Švicarsku i Veliku Britaniju, dodaje se.
U HBOR-u napominju i da su do sada isplaćene odštete zbog neplaćanja kupaca iz Italije, zahvaljujući čemu poduzetnici nisu iskusili veće probleme s likvidnošću.
(Hina)