‘Craft‘ kava Cogito iz Zagreba napada kavoljupce u Dubaiju i Philadelphiji

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_132892523_cr.jpg

Počelo je s kafićem, a nastavilo se s pržionicom i odgajanjem publike za okuse najboljih kava na svijetu. Danas imaju nekoliko kafića u Zagrebu, partnerski u Dubaiju, a najveći je posao, koji namjeravaju širiti, u Americi – svoju mješavinu prodaju mnogim hotelima, restoranima i barovima.

Simpatični kafić u dvorištu već godinama slovi kao mjesto na kojem se uživa u vrhunskoj kavi. Ondje se pazi na svaki detalj, od mljevenja kave do njezina skladištenja, pripreme i ukupnog doživljaja koji vrhunska kava nudi. No to dvorište nudi i mnogo više od ugodnog ambijenta i vrhunske kave, u njemu se smjestila i pržionica kave Cogito, koja u sklopu kafića djeluje kao jedan organizam. To dvoje – pržionica i kafić – preduvjet su priče koja se polako širi i izvan granica Hrvatske.

A za tu zanimljivu i perspektivnu poduzetničku priču zaslužni su Matija i Matija. Matija Beleković kao vlasnik kafića i Matija Hrkač kao vrhunski barist, koji se isticao na svjetskim prvenstvima, postali su duo koji je u neku ruku zaslužan i za širenje specijalitetne ili zanatske kave na hrvatskom tržištu.

Danas po sirovinu idu u zemlje koje su poznate po odličnoj kavi. Vrhunska kava najčešće dolazi iz Srednje i Južne Amerike i istočne Afrike, pa tako i Cogito svoje sirovine nabavlja u Kostarici, Etiopiji, Keniji, Hondurasu, ovisno o sezoni.

Poslovanje Cogita podijeljeno je u dva dijela, prvi ugostiteljski dio i drugi veleprodaja, pri čemu rade s barovima, restoranima, dućanima i hotelima. Za Cogito je Hrvatska premalena pa su se tako otisnuli i na Istok, ali i preko bare u Ameriku. Na Istoku je Cogito otvoren u Dubaiju, i to kao jedan oblik franšize u suradnji s investitorom koji je živio u Zadru, gdje je otkrio Cogito koji ga se toliko dojmio da je odlučio pokušati na specifičnom tržištu krenuti s kavom i, kako dečki kažu, za sad mu ide odlično.

Otvaranja Cogita u SAD-u traje već dvije godine, što je operativno, ali prije svega i financijski bilo prilično izazovno. Do sada je u taj projekt uloženo oko pola milijuna dolara, ali s obzirom na to da je to prvi Cogito u Americi i da je na vrhunskoj poziciji te da s njim otvaraju ovo novo tržište, kažu da su prilično efikasni.

Nove zemlje, nove zakonitosti i nova pravila. Sve to treba pohvaliti, sa svima se izboriti, ali oni znaju kako i ne posustaju. Budući da su otvarali kafiće na tri veoma različita područja – u Hrvatskoj, Americi, Emiratima – svako je sa sobom donijelo neke zanimljivosti.

(Lider)

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz