- Objavljeno: 21.03.2018.
Cammeo širi poslovanje na nova tržišta: 100 taksija i 200 novozaposlenih
Taxi prijevoznik Cammeo grupa s 10 milijuna prevezenih putnika u 2017. i ostvarenim rekordom u poslovanju taksi kompanija u Hrvatskoj i Sloveniji, širi aktivnosti i na treće tržište, Srbiju.
Taxi prijevoznik Cammeo grupa s 10 milijuna prevezenih putnika u 2017. (rekord u poslovanju taksi kompanija u Hrvatskoj i Sloveniji) širi aktivnosti i na treće tržište - Srbiju. U prvoj fazi cilj je najaktivnije taksi tržište Beograda. Broj za naručivanje BG usluge je 19987, a i u Beogradu, što je slučaj i za sve gradove u Hrvatskoj kao i za Sloveniju, u upotrebi će biti ista Cammeo mobilna aplikacija.Vlasnik i direktor Vladimir Minovski potvrđuje i da će odluku o širenju u ostale gradove u Srbiji donijeti nakon Beograda. Ukratko, planiraju oko 100 taksija, odnosno 200 novih zapošljavanja kroz tri mjeseca.
"Mogu reći da smo posljednjih godinu dana intenzivno radili na ovom projektu te da nas u njemu prati UniCredit koji je naš regionalni i dugogodišnji financijski partner. Otvorili smo tvrtku i opremili sjedište te ugovorili većinu partnera, a dobili smo i svoju taksi tablu. Kako je i za nju potrebno odobrenje, to je u našim pripremama bio najteži administrativni dio. Sada okupljamo postojeće taksiste da za nas rade sa svojom dozvolom", kaže Minovski.
U očekivanju potpune liberalizacije ove djelatnosti u Hrvatskoj, poslovna ekspanzija Cammea u segmentu korištenja poluge vanjskih tržišta, nakon Ljubljane i Maribora tako vrlo skoro uključuje i Beograd - veliko tržište gdje posluje 30-ak taksi kompanija. Trenutno beogradsko tržište, naime, broji oko 7.000 taksija, tj. toliko je i izdanih taksi dozvola. U usporedbi s oko 1.200 danas izdanih dozvola u Zagrebu, spomenuti broj govori i u prilog stvorenih navika u korištenju taksi prijevoza, a pod utjecajem niskih cijena.
Stoga je Cammeov ulazak na srbijansko tržište zanimljiv u kontekstu konkurencije i odjeka koje će imati. Same dozvole, nisu glavni cilj, pa ni oko 1,5% beogradskog tržišta koje će kroz njih imati nije bitan pokazatelj. Otkrivaju da žele postati prijevoznik broj 1 i to sudeći po ocjeni korisnika i po poslovnim rezultatima, dakle, po receptu u Hrvatskoj. S udjelom od 10-ak posto taxi dozvola za ovu kompanije u ukupnom broju dozvola u Hrvatskoj (2.800), a sličan omjer tiče se i Zagreba, Cammeo ostvaruje oko 60% prihoda ove djelatnosti na domaćem tržištu. Prema podacima Fine za 2016., od 138 milijuna kuna ukupnog prometa taxi tržišta, Cammeovih je 80-ak milijuna kuna.
Karta na koju računaju u Beogradu ne tiče se mijenjanja navika, nego pomicanja granica na planu kvalitete usluge, na čemu će i graditi svoju konkurentnost. Po njihovoj ocjeni ovo je tržište u kaosu kao u Zagrebu 2010., prije dolaska Cammea, no nije problem cijena, nego usluga.
S druge strane, beogradsko tržište ima i kvantitativno i kvalitativno ograničenje taksi dozvola, pa su trenutno sve dozvole izdane. Cammeo će stoga projekt razvijati u suradnji s licenciranim taksi vozačima po modelu rada kroz franšizu, u sklopu koje postojećim taksistima daju automobile (Dacia Logan i Škoda Rapid), zapošljavaju ih kao svoje vozače te automobil 'pojačavaju' s još jednim vozačem.
Pokrivaju sve troškove, od guma do servisa, osiguravaju call centar te rješavaju marketing i prodaju, a na vozačima je samo da voze. Koliko će u početku primiti taksista u svoju franšizu iz Cammea zasad ne otkrivaju, već samo poručuju da će svi morati proći Cammeo akademiju i ispoštovati sva pravila, jer usluga treba biti ista i u Ljubljani, i u Zagrebu, i u Vinkovcima, i u Beogradu.
Do 1. svibnja, tj. prije stupanja na snagu novog zakona i liberalizacije u Hrvatskoj planiraju još 8 gradova - Slavonski Brod, Đakovo, Našice, Virovitica, Slatina, Kutina, Karlovac i Požega, a većinu po modelu franšize tako da druge osobe uzmu taksi dozvolu ili da se postojeći taksisti pridruže Cammeu. U prvoj fazi ulaganje iznosi oko 3 milijuna kuna, a prema Minovskom veliki je izazov i "mini-test" za liberalizaciju i daljnje širenje. U navedenim gradovima najavljuje da će zaposliti više od sto ljudi, kao i dosta postojećih taksista te da će omogućiti jeftin i dostupan prijevoz uz drugačije cijene, vjerojatno u fiksnom iznosu od 15 do 20 kn za gradske vožnje u malim sredinama.
(Poslovni dnevnik)