Brodogradilišta u Rijeci i Puli puni do kraja 2018.

Slika /slike 1/Promet i pomorstvo/shutterstock_21906238_cr.jpg

Po vrijednosti ugovorenog brodovlja, dva sjevernojadranska brodogradilišta daleko prednjače nad drugima, jer je riječ o gotovo 1,3 milijardi dolara vrijednim poslovima.

Nakon gotovo devet godina, u riječkom »3. maju« ponovo će se u jednoj godini dogoditi četiri porinuća i tri primopredaje. Nakon 55 teglenica koje su trećemajce održale na životu, brodovi su se ponovo vratili na riječke navoze, koji su sada dio Uljanik grupe. S ukupno 23 broda, koliko ih je trenutno u knjizi narudžbi, kapaciteti riječkog i pulskog brodogradilišta puni su kao šipak do konca 2018.

Po vrijednosti ugovorenog brodovlja, ova dva sjevernojadranska brodogradilišta daleko prednjače nad drugima jer je riječ o gotovo 1,3 milijardi dolara vrijednim poslovima.
 
Uljanik grupa i trećemajci pred novim su izazovom. Koncem siječnja položena je kobilica za gradnju samoiskrcavajućeg broda za prijevoz rasutog tereta za Kanađane. Riječ je o prvoj novogradnji tog tipa ikad sagrađenoj u nekom od hrvatskih brodogradilišta. Upravo je uređaj, odnosno oprema uz pomoć koje će brod moći sam iskrcavati rasuti teret ,ono što ovim novogradnjama daje dodatnu vrijednosti i izdvaja ih iz lepeze sličnih brodova.

Njihova je specifičnost i što je taj bulk, kao i preostala četiri još ugovorena, namijenjen plovidbi Velikim jezerima na granici SAD-a i Kanade, što diktira njihove dimenzije i veličinu,po čemu su takvi brodovi i svrstani u posebnu kategoriju.
 
Nakon prva dva, s Kanađanima su u ljeto prošle godine ugovorena još tri takva self-unloaded bulka i svi su ugovori stupili na snagu. Potonji će biti nešto veći od prva dva broda, sa 198 metara »rastu« na 225 metara. U prvi, koji se gradi na trećemajskom navozu, polako se ugrađuje oprema jer stižu prvi dijelovi uređaja za samoiskrcavanje tereta. Kao i obično kad je o ovakvom tipu brodske opreme riječ, u svijetu postoji tek nekoliko proizvođača self-unloading uređaja koji se ne rade tipski, već po narudžbi, a od glavnog inženjera broda Roberta Grubiše doznajemo da je u pitanju kanadski Emstech.

Već se dobrano radi i na drugoj novogradnji, izrada radioničke dokumentacije trupa već je više od 50 posto gotova, doznajemo, dok se za preostala tri self-unloading bulka radi na klasifikacijskoj dokumentaciji.

Prva novogradnja za Kanađane s trećemajskog bi navoza trebala kliznuti u more u ljeto ove godine, a rok za primopredaju je ožujak iduće godine, dok bi drugi samoiskrcavajući bulk trebao biti predan brodovlasniku četiri mjeseca kasnije.
 
(Novi list)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz