Altpro sudjelovao u investiciji vrijednoj 300 milijuna dolara

Slika /slike 1/Promet i pomorstvo/shutterstock_176490206.jpg

Najveći hrvatski proizvođač željezničkih senzora Altpro završio je svoj najvažniji posao od osnutka, dovršio je isporuku prve velike serije M senzora, proizvoda vlastitog razvoja i izrade, u kineski Wuhu. Od početka projekta u Kini javili su se drugi zainteresirani kupci kako bi im M senzor mogao donijeti preokret u poslovanju.

Najveći hrvatski proizvođač željezničkih senzora Altpro upravo je završio svoj najvažniji posao od osnutka. Zagrebačka tvrtka, stara četvrt stoljeća, dovršila je isporuku prve velike serije M senzora, proizvoda vlastitog razvoja i izrade, u kineski Wuhu.

U gradu koji broji 3,7 milijuna stanovnika i koji je od Šangaja udaljen kao Zagreb od Splita, najveće svjetske željezničke kompanije Bombardier i CRRC zajednički grade novu trasu metroa. Koriste monorail tehnologiju, a pri tome ugrađuju M senzore od Altproa.

Metro u Wuhuu prvi je zajednički posao joint-venture kompanije Bombardiera i CRRC-a. Vrijedan je gotovo 300 milijuna dolara i očekuje se da će biti dovršen do kraja ove godine. Ovaj je posao toliko značajan ne samo za Altpro već i za cijelu željezničku industriju da je globalno treća sektorska kompanija, francuski Alstom ponudila u veljači 8,2 milijardi dolara da preuzme od kanadskog Bombardiera segment poslovanja s monorail tehnologijom.

Petar Milas, direktor poslovnih operacija Altproa, kaže da zbog ugovora ne može komentirati vrijednost isporuke ni točnu količinu. No, ističe da je prva isporuka deset puta veća od svih M senzora koje su dosad proizveli. Stoga su odlučili krenuti u redizajn proizvodnog procesa.

U iduće dvije godine uložit će 6,5 milijuna kuna u modernizaciju proizvodnje, a kroz natječaj za inovacije u S3 područjima bespovratno su dobili 2,7 mil. kuna od EU. Altprov M senzor prvi je senzor na svijetu za detekciju vlakova u lakoj, odnosno urbanoj željeznici, takozvanim monorailovima. Radi na sličnom principu na kojem rade senzori za detekciju kotača na klasičnoj željeznici.

No, riječ je o jedinom proizvodu na svijetu koji je uspio riješiti problem elektromagnetskih smetnji čime je osigurao preciznost u radu i jedinom koji je prilagodljiv različitim izvedbama javnog prijevoza od monoraila, metroa, APM-a na dalje.

Milas ističe da su im se od početka projekta u Kini javili i drugi zainteresirani kupci te da bi već samo s M senzorom mogli napraviti preokret u poslovanju.

(Poslovni dnevnik)

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz