- Objavljeno: 03.05.2016.
Zadovoljniji izvozom nego prodajom na domaćem tržištu
Zvečevo je zadovoljno razvojem suradnje s britanskim Tescom. U Krašu ističu kako su zadovoljni ostvarenim povećanjem izvoza na prekomorskim tržištima, od kojih izdvajaju Kanadu, Saudijsku Arabiju te Švedsku. Glavna inozemna tržišta na kojima bjelovarska tvrtka Koestlin ostvari 80 posto izvoza, uz BiH, još su Poljska, Slovenija i Velika Britanija.
Zvečevo je u razdoblju od siječanja do ožujaka 2016. zabilježilo povećanje prodaje vlastitih proizvoda kao i trgovačke robe kako na domaćem tako i na inozemnim tržištima u odnosu na isto razdoblje lani. Prihodi od prodaje konditorskih proizvoda rasli su 14 posto, a na lepezi alkoholnih pića čak 37 posto pa je prvi kvartal zaključen sa 42,8 milijuna kuna prihoda. Rasla je i dobit, sa lanjskih 496 tisuća kuna na 1,39 milijuna kuna. Predsjednik Uprave Zvečeva Marin Pucar iznosi brojke koje izravno utječu na poslovanje te podsjeća i na veliki skok cijena posljednjih mjeseci kod svih orašastih plodova, također strateških sirovina u konditoraju. Pucar je zadovoljan i razvojem suradnje s britanskim Tescom koja je također donijela povećanje volumena isporuke čokoladnih prutića.I u Krašu ističu kako i njima poslovanje opterećuju visoki troškovi ključnih sirovina, poput kakaovca i šećera. Uprava tržišnog lidera u konditorskoj branši koju vodi Damir Bulić posebno ističe kako su zadovoljni ostvarenim povećanjem izvoza na prekomorskim tržištima, od kojih izdvajaju Kanadu i Saudijsku Arabiju te Švedsku. Kraš godinama u izvoz plasira polovicu svoje proizvodnje.
Provođenje proaktivne strategije usmjerene na operativnu izvrsnost u svim fazama poslovnih procesa rezultira kontinuiranim rastom i ostvarenjem pozitivnih rezultata, ocjenjuje tromjesečni poslovni učinak Kandita članica Uprave Dajana Mrčela.
Bjelovarski Koestlin, tvrtka uz Kandit također u vlasništvu Mirka Grbešića i njegove Mepas grupe, čija je djelatnost vezana uz proizvodnju keksa unatoč prihodima manjim jedan posto naspram lani, pali su na 40,1 milijun kuna, između dva ožujka dobit je povećala sa lanjskih 769 tisuća kuna na 1,59 milijuna kuna ove godine. I dok je i prihod od prodaje na domaćem tržištu ove godine bio manji nego lani devet posto, pao je na 15,8 milijuna kuna, u izvozu je Koestlin zabilježio rast prihoda od pet posto, na 21,4 milijuna kuna.
Glavna inozemna tržišta na kojima bjelovarska tvrtka ostvari čak 80 posto izvoza uz susjednu Bosnu i Hercegovinu još su Poljska, Slovenija i Velika Britanija. Na domaćem tržištu, ali i na tržištima zemalja u okruženju i dalje se osjeća utjecaj višegodišnje krize i visoke razine nezaposlenosti što utječe na smanjenu potrošnju ukupno, ne samo u konditorskom asortimanu, iznose u Koestlinu. Usto, dodaju, sve je jači utjecaj inozemne konkurencije s ponudom jeftinijih konditorskih proizvoda iz zemalja gdje je cijena radne snage značajno niža nego u Hrvatskoj.
(Poslovni dnevnik)