Vrijednost izvoza MI Braća Pivac lani porasla 2,5 puta

Slika /slike 1/Gospodarstvo/izvoz3-2021..jpg

Svoje proizvode izvoze u većini zemalja EU ističući posebno tržišta Njemačke, Slovenije, Bugarske, Rumunjske, Slovačke, Austrije, Italije, Švedske, Litve, Finske i Danske. Uz tradicionalnu prisutnost u Srbiji, Makedoniji i BiH, u kojima je redom ostvaren rast izvoza, posebno se izdvaja novo tržište Crne Gore koje se pokazalo kao veliki potencijal.

Mesna industrija Braća Pivac lani je izvezla svojih proizvoda u vrijednosti od 6,6 milijuna eura (49,5 milijuna kuna), što je za čak 2,5 puta više nego u 2021. kada je vrijednost izvoza iznosila 2,7 milijuna eura (20,2 milijuna kuna). Iako je riječ o malom iznosu u odnosu na ukupne prihode od 290,7 milijuna eura, dinamika rasta izvoza je respektabilna.

U kompaniji kažu da je to potvrda strateškog usmjerenja na kvalitetu proizvoda, fleksibilnost prema potrebama kupaca, širinu asortimana i cjenovnu konkurentnost, a svoje proizvode izvoze u većini zemalja EU ističući posebno tržišta Njemačke, Slovenije, Bugarske, Rumunjske, Slovačke, Austrije, Italije, Švedske, Litve, Finske i Danske. U toj vrgoračkoj kompaniji naglašavaju da su prošle godine posebno intenzivno radili na jačanju pozicije na njemačkom tržištu.

- U suradnji s partnerom iz Njemačke osnovali smo tvrtku za veleprodaju i maloprodaju Pivac Group GmbH te proširili listu kupaca s nekoliko novih velikih retailera. Također smo jačali aktivnosti na tržištima trećih zemalja. Uz tradicionalnu prisutnost u Srbiji, Makedoniji i BiH, u kojima je redom ostvaren rast izvoza, izdvojili bismo novo tržište Crne Gore koje se pokazalo kao velik potencijal. Osim količinskog rasta ostvarenog pojačanom prodajom na postojećim i ulaskom na nova tržišta, na rast prihoda od prodaje u inozemstvu utjecale su dakako i korekcije cijena proizvoda, koje su nažalost bile nužna posljedica rasta cijena svih ulaznih troškova proizvodnje – poručuju iz MI Braća Pivac kojem je na čelu predsjednik Uprave Ivica Pivac.

Nastavak je to rasta izvoza zadnjih godina koji je od 2019. svake godine bio gotovo za dvostruko veći nego prethodne, da bi lani, kao što smo naveli, porastao za 2,5 puta. No rastu su, tvrde, doprinijeli i prepoznatljivost tradicionalnih proizvoda, prvenstveno onih zaštićenih oznakom zemljopisnog podrijetla na razini EU. Upravo bi ti proizvodi trebali biti temelj na kojem i dalje planiraju graditi imidž svoga brenda na stranim, kao i na domaćem tržištu. Kad je riječ o ponudi, uz živu junad i svježe svinjsko meso, kao najpopularnije izvozne artikle navode trajne suhomesnate proizvode u brendu Pivac.

- Na otvorenom, zasićenom europskom tržištu mogu uspjeti samo proizvođači koji stalno prate i predviđaju tržišne trendove te usklađuju ponudu s potražnjom, pritom prvenstveno vodeći brigu o standardima kvalitete proizvoda, koji su preduvjet ozbiljnog iskoraka i prisutnosti na policama diljem Europske unije – kažu u toj kompaniji.

Toliki rast izvoza u prošloj godini doprinio je, između ostalog, i rastu prihoda od 28,2 posto. Naime, kompanija je ukupno uprihodovala 290,7 milijuna eura (2,2 milijarde kuna) što je za 64 milijuna eura (480 milijuna kuna) više nego u 2021.

Rasla je i dobit u prošloj godini koja je iznosila 9,7 milijuna eura (72,8 milijuna kuna), što je za 2,5 milijuna eura (18,8 milijuna kuna) više nego u 2021., odnosno za 34,7 posto.

(Lider)

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz