Visoko sofisticirani brodovi izvozni su adut malih hrvatskih brodogradilišta

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_157152221_cr.jpg

Posredstvom šibenske tvrtke CroNoMar, ovih dana naručiteljima iz Norveške je isporučeno čak pet brodova, ukupno vrijednih oko devet milijuna eura. Pulski Tehnomont isporučio je servisno plovilo - katamaran, Iskra brodogradilište iz Šibenika dva broda, od čega jedan multifunkcionalni, te brodogradilište Oštro iz Kaštela dva broda.

Posredstvom šibenske tvrtke CroNoMar, ovih dana naručiteljima iz Norveške je isporučeno čak pet brodova, ukupno vrijednih oko devet milijuna eura. Riječ je o aluminijskim radnim brodovima za sektore marikulture, dužine od 12 do 15 metara i širine od 7 do 12 metara, te prosječne mase od preko 35 tona po brodu.

Pulski Tehnomont isporučio je servisno plovilo - katamaran, Iskra brodogradilište iz Šibenika dva broda, od čega jedan multifunkcionalni, te brodogradilište Oštro iz Kaštela dva broda, od kojih je jedan jednotrupac dug 12 metara, a drugi dvotrupac dužine 14,75 metara.

Ana Zajc, viša projektna savjetnica u tvrtki CroNoMar, otkriva da je potpisana gradnja još dva broda hibrida koji će se graditi u brodogradilištu Oštro.

Norveški naručitelj je, kaže, prezadovoljan dosadašnjim tijekom gradnje dva broda na hibridni pogon ugovorena prošle godine, pa se odlučio podugovoriti još dva plus dva takva broda u kaštelanskom brodogradilištu.

S Tehnomontom je također ugovorena gradnja jednog servisnog plovila. Vrijednost novih ugovora u brodogradilištu Oštro i u Tehnomontu iznosi sedam milijuna eura.

“Brodove izgrađene u hrvatskim brodogradilištima karakterizira brzina, iznimna tehničko-tehnološka opremljenost, odlična prilagođenost tegljenju i lakšem rukovanju pri sidrenju. Upravo to je našim partnerskim hrvatskim brodogradilištima omogućilo značajnu prednost pred konkurencijom.
Do sada je u Hrvatskoj posredstvom CroNoMar-a izgrađeno 140 brodova za međunarodni sektor marikulture, ukupne izvozne vrijednosti oko 150 milijuna eura. Trenutno svi partneri naše tvrtke, to su Iskra brodogradilište, Oštro, Tehnomont i Nuić Nautika, rade pojačano kako bi uspjeli ispoštovati rokove ugovorenih isporuka za 2020. godinu. Za sada uspjevamo, usprkos činjenici da smo svi mi koji radimo ovaj posao suočeni s brojnim izazovima zbog trenutne situacije u svijetu", pojašnjava Ana Zajc.

Cijeli projekt izgradnje radnih brodova za međunarodno tržište marikulture započeo je u Hrvatskoj 2010. godine posredovanjem tvrtke CroNoMar. Glavni cilj ove tvrtke bio je povezivanje hrvatskih i norveških tvrtki u maritimnom sektoru, kako bi se jačao izvozni potencijal hrvatskih proizvođača. 

(Privredni vjesnik)

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz