Važan iskorak Končara na azijska tržišta

Slika /slike 1/Gospodarstvo/Grupa Končar.jpg

Tvrtka Končar – Generatori i motori (GIM) sredinom svibnja ostvarila je iskorak na azijskom tržištu: nakon dvogodišnjeg kontinuiranog procesa nuđenja i pregovora, GIM je prvi put dobio veliki posao u Japanu. Udio izvoza u ukupnim prihodima od prodaje proizvoda i usluga Grupe Končar s referencama na 130 svjetskih tržišta, u prvom kvartalu ove godine dostigao je 67%, a najznačajniji izvoz ostvaren je na tržištima Njemačke, Švedske, UAE i Austrije.

Tvrtka Končar – Generatori i motori (GIM), u vlasništvu ‘matice’ Končar – Elektroindustrije, sredinom svibnja ostvarila je nemjerljiv iskorak na azijskom tržištu: nakon dvogodišnjeg kontinuiranog procesa nuđenja i pregovora, GIM je prvi put u svojoj povijesti dobio veliki posao u Japanu. Iz ove kompanije, jedne od sastavnica Končar Grupe, s tim u vezi ističu da isporuka potpisanog ugovora u svom opsegu uključuje “projektiranje, proizvodnju i nadzor pri montaži triju generatora za dvije različite male hidroelektrane”.

Prva etapa projekta bit će završena uspješnim puštanjem u pogon sinkronog generatora nominalne snage 5,2 MVA (240 min-1) na MHE Shin Sakagami, kažu, dok će druga etapa biti gotova kada se pusti u pogon sinkroni generator nominalne snage 5,2 MVA (240 min-1) i asinkroni generator nominalne snage 0,546 MW (366 min-1) na MHE Shin Utsubo.

Riječ je o ugovoru koji je nastavak uspješne suradnje Končar GIM-a s austrijskim proizvođačem turbina, i tijekom sljedeće tri godine dvije bi tvrtke trebale opravdati povjerenje koje su im ukazali japanski konzultanti.

Na ovom tržištu poznatom kao vrlo zahtjevnom, uključili su se na izazovnom projektu, kako se doznaje, prije svega zbog zahtjevnih japanskih konzultanata i visokih očekivanja. Austrijski partner i lokalni kupac prepoznali su kompetencije i sposobnosti Končar GIM-a kakve se, ističu, danas sve rjeđe mogu naći, a potrebne su za razvoj ovakvih rješenja. Pokazuje se također da je Japan na ovom segmentu jedno od tržišta koje na prvo mjesto stavlja kvalitetu, tehničko rješenje i dobru komunikaciju.

Nakon prvog ugovora na japanskom tržištu, Končar bi u budućnosti mogao očekivati mnogo drugih sličnih, pa i za red veličine većih projekata u području hidroenergije, te moguće i na drugim poslovnim područjima. Vrijedno je istaknuti da je udio izvoza u ukupnim prihodima od prodaje proizvoda i usluga Grupe Končar s referencama na 130 svjetskih tržišta, u prvom kvartalu ove godine dostigao 67%, a najznačajniji izvoz ostvaren je na tržištima Njemačke, Švedske, UAE i Austrije. Dvije trećine ukupnog izvoza Grupe ide na tržište EU, što ponovo govori o kvaliteti proizvoda i rješenja koje uspješno nude na tom isto vrlo zahtjevnom tržištu.

Končar GIM iza sebe ima 375 izgrađenih i revitaliziranih hidroelektrana u svijetu – pojedinačni proizvodi prilagođeni su zahtjevima kupaca i čine tržišnu nišu poslovanja društva, te što proizvedenih, što revitaliziranih 700 generatora. Njihovi poslovni rezultati temelje se na vlastitom razvoju proizvoda i vlastitoj proizvodnji, suradnji s ostalim Končarevim društvima, kao i znanstvenim institucijama.

Lani, i to unatoč uvjetima globalne pandemije, ugovoren je za oko 7% veći iznos novih poslova nego u 2019., odnosno posrijedi su novi ugovori u vrijednosti 232,3 mil. kn, s tim da su najznačajniji za projekte na tržištima Njemačke, Švedske, Austrije, Indonezije te Hrvatske. Stanje ugovorenih poslova na kraju 2020. iznosi 362 mil. kn, od čega se 80,5% odnosi na izvoz.

(Poslovni dnevnik)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz