Ugovoreni poslovi Brodosplita vrijedni 440 milijuna eura

Slika /slike 1/Promet i pomorstvo/brodosplit.jpg

Nakon prijema u službu gdje je prototip obalnoophodnog broda nadmašio sva očekivanja korisnika, kreće gradnja drugog broda, gradi se treći polarni kruzer. Iz Brodosplita naglašavaju kako se radi o najboljim brodovima u klasi. Brodosplit svoje poslovanje upotpunjuje tako da se razvija i izvan brodogradnje.

Nakon prijema u službu gdje je prototip obalnoophodnog broda nadmašio sva očekivanja korisnika, kreće gradnja drugog broda, gradi se treći polarni kruzer. Iz Brodosplita naglašavaju kako se radi o najboljim brodovima u klasi. Napominju da se Hondius, koji su isporučili u svibnju prošle godine i koji je počeo s krstarenjima, pokazao izuzetnim. Drugi polarni kruzer “Ultramarine” gradi se na navozu i bit će porinut u prvom kvartalu 2020.

Potkraj godine planiraju početi rezati čelik za “Janssonius”, Hondiusov sister ship. “Zahvaljujući tome što smo prvi polarni kruzer ‘Hondius’ završili u ugovorenom roku, vlasnik nam je odmah po isporuci povjerio gradnju još jednog potpuno istog broda. Oni su naša najbolja referenca, tako da nam se knjiga narudžbi stalno puni”, naglašava Tomislav Debeljak predsjednik Uprave Brodosplita.

Gradnja putničkih brodova male i srednje veličine segment je u kojem, prema mišljenju Debeljaka, mogu konkurirati, a Brodosplit se pozicionirao u tržišnu nišu gradnje, čija je duljina od 100 do 250 metara. Uskoro se također očekuje dovršetak konverzije riječnog kruzera u uzobalni brod za plovidbu morem, koji je ugovoren za vlastitu tvrtku iz grupacije Brodosplit - Plovidbu. S duljinom od 105 metara i širinom od 16 metara kruzer će moći na svoje četiri palube i u 80 luksuzno opremljenih kabina primiti 159 putnika, o kojima će se brinuti 72 člana posade smještena u 38 kabina.

U Brodosplitu je izgrađen najveći jedrenjak na svijetu “Flying Clipper” koji može ploviti svim morima svijeta, pa čak i Arktikom i Antarktikom. Izgrađen je u skladu sa zahtjevima za klasu leda. Nedavno je sklopljen sporazum o preuzimanju norveškog brodogradilišta Kleven Verft iz Hurtigrutena, brodogradilišta s odličnim referencama te velikim znanjem gradnje posebno opremanja složenih brodova.

Brodosplit svoje poslovanje upotpunjuje tako da se razvija i izvan brodogradnje, gradnjom dijelova za vjetroelektrane na moru i megasekcija za putničke kruzere koji se grade u talijanskim brodogradilištima. Do sada je više od 12.000 tona opremljenih megablokova za putničke kruzere isporučeno jednoj od najvećih brodograđevnih grupacija na svijetu, talijanskoj grupi Fincantieri, s kojom Brodosplit surađuje već godinama.

“Brodovi su proizvodi hrvatske industrije s najvećom pojedinačnom vrijednosti. Gotovo svi izgrađeni brodovi su namijenjeni izvozu. U razvoju, gradnji i ispitivanju sudjeluju brojni izvršitelji, kako zaposlenici, tako i podizvođači i isporučitelji, čija su primanja dio osobne potrošnje vidljive u BDP-u. U našim je brodovima udio domaće komponente i 70 posto, koji namjeravamo samo povećavati s obzirom na sve veće i sve složenije brodove koje ugovaramo sa sve većom dodanom vrijednošću.”, pojašnjava Tomislav Debeljak.

Danas je u splitskom brodogradilistu Brodosplit uprilicena svecanost postavljanja kobilice broda cime se oznacava pocetak gradnje. Brod koji ce se graditi je specijaliziran za krstarenje polarnim podrucjima te ce moci ugostiti gotovo 200 putnika u 85 kabina dok je narucitelj najveca agencija za putnicki turizam u polaranim podrucjima Polar Expedition Cruise Vessel. Debeljak napominje da Brodosplit može biti oslonac HRM-u u razvoju i gradnji brodova i opreme, čime može pridonijeti podizanju sposobnosti Oružanih snaga.

Za DIV Grupu Debeljak kaže da je primjer promišljenog i dugoročnog trajnog rasta na svim područjima. Otkriva da je DIV Grupa s konsolidiranim vrijednostima među 10 najvećih privatnih trgovačkih društava i jedan od najvećih izvoznika u Hrvatskoj, a svakako je regionalni lider u metaloprerađivačkoj industriji.

(Jutarnji list)

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz