- Objavljeno: 25.08.2025.
Roginić: 'Hrvata je u Emiratima malo, ali izdvaja nas što smo se probili na vrlo kvalitetna radna mjesta'
Hrvatski izvoz u UAE je 2024. iznosio oko 98 milijuna eura, a uvoz oko 20 milijuna, što pokazuje kako apsolutne brojke robno-trgovačke razmjene nisu velike, ali trend jest. Hrvatska nije prva asocijacija na EU u Emiratima, ali se zbog geografskog položaja može jako dobro nametnuti kao distributivni centar za srednju i istočnu Europu.
Puno je svjetskih tržišta na kojima hrvatski gospodarstvenici traže pristup. Najviše se, naravno, posluje s Europskom unijom te susjednim zemljama, ali je daljima, a jedno od najatraktivnijih tržišta svakako je - Bliski istok. Odnosno, bogate zemlje Zaljeva, prije svih Ujedinjeni Arapski Emirati. Neven Roginić predsjednik je UAE-Hrvatskog Poslovnog kluba posvećenog promicanju interesa i aktivnosti tvrtki i pojedinaca koji jačaju veze između dvije zemlje, a ujedno je predsjednik Uprave L33T Digital Agency, zatim vlasnik agencije Format 3D koja se bavi upravo 3D vizualizacijama te suosnivač Advising Solutionsa, globalne konzultantske tvrtke u kojoj ima priliku voditi tim s više od 50 talentiranih stručnjaka u brojnim globalnim sferama.Govoreći o tome kako se pokrenulo osnivanje kluba koji će povezivati biznismene iz Hrvatske i Emirata, Roginić je naglasio kako je sve proizašlo iz osobnog iskustva izlaska na to tržište. A onda su im se na tom putu javile brojne kompanije iz Hrvatske - prijatelji, poduzetnici, gospodarstvenici s upitima kako je razvijati poslovanje u Emiratima, kakva je poslovna kultura, kakve su prilike… Zamisao kluba bila je educirati tržište i pomoći Hrvatima koji žele izaći na tržište Emirata kroz naše savjete, djelovanje u “business networkingu”, povezivanju s trgovinskim organizacijama i traženju strateških partnera na tom tržištu, naglasio je Roginić, dodajući kako će Veleposlanstvo koje se iduće godine otvara snažno pojačati hrvatsku gospodarsku diplomaciju na tom tržištu.
Govoreći o hrvatskom izvozu u Emirate, Roginić je kazo kako je hrvatski izvoz u Emirate 2024. iznosio je oko 98 milijuna eura, a uvoz oko 20 milijuna, što pokazuje kako apsolutne brojke robno-trgovačke razmjene nisu velike, ali trend jest. Ako se promatra prvih deset mjeseci 2024. u odnosu na 2023. govori se o rastu uvoza od 400 posto, a izvoza 60-70 posto, istaknuo je Roginić, dodajući kako Hrvatska nije prva asocijacija na EU u Emiratima, ali se zbog geografskog položaja može jako dobro nametnuti kao distributivni centar za srednju i istočnu Europu. Hrvatska izvozi farmaceutske proizvode, drvo, određene elektroničke komponente, tako da su hrvatske tvrtke već prisutne na tim tržištima, a istaknu je Podravku i Končar.
Govoreći o investicijama emiratskih tvrtki u Hrvatskoj, Roginić je istaknuo kako su najznačajnije investicije ostvarene kroz turizam. Ulazak upravo Eagle Hillsa u akviziciju Sunčanog Hvara i Bluesun hotela predstavlja možda i najveće ulaganje u hotelijerstvu u posljednjih deset godina u RH, s ciljem da se Hrvatska pozicionira na svjetskoj mapi luksuznih destinacija. A upravo su im luksuzni projekti od najvećeg interesa. UAE-Hrvatski Poslovni klub vrlo blisko surađuje s Ministarstvom gospodarstva i turizma Ujedinjenih Arapskih Emirata, direktno s ministrom Abdullom bin Touq al Marrijem te je detektirano sedam investicijskih interesa - turizam, nekretnine, energetika, obnovljivi izvori energije, proizvodnja hrane, IT i obrana.
Govoreći o ideji da Hrvatska bude spona Emirata i EU, Roginić je naglasio kako je Hrvatska mala, ali i jako interesantna Emiratima koji poznaju Hrvatsku kroz prizmu investicija, kroz prirodne ljepote… S druge strane, Hrvatska ima i povijesnu i kulturnu povezanost - Pokret nesvrstanih. Postoji ta emotivna povezanost. Također, Hrvatska ima što za ponuditi i te se sada radi na selekciji tih projekata koji dolaze na svakodnevnoj razini. Malo smo tržište, ali to ubrizgavanje njihovih investicija u Hrvatsku može napraviti kvalitetne pomake u rastu hrvatskog gospodarstva, zaključio je Roginić.
(Poslovni dnevnik)