Proizvodni aduti i izvozni rezultati temelj gospodarske snage Koprivnice

Slika /slike/Fotografija HINA/shutterstock_273248363_cr.jpg

Pozitivna poduzetnička klima u Koprivnici bit će jača kada se izgradi Inkubator kreativnih industrija čija je gradnja počela krajem listopada.

Pozitivne makroekonomske pokazatelje na nacionalnoj razini prate i gospodarski rezultati grada Koprivnice, u kojoj je 08. studenog održan Poslovni uzlet. Ipak, unatoč pozitivnom ozračju treba uložiti dodatne napore kako bi sektor malog i srednjeg poduzetništva poslovao još snažnije.

"Jedan od koraka u tom smjeru, kao i poticanja veće gospodarske aktivnosti, širenje je koprivničkog poduzetničkog centra", smatra gradonačelnik Koprivnice Mišel Jakšić.

U novoj zgradi poduzetničkog inkubatora Koprivnički poduzetnik na 1.440 kvadrata bit će 40 novih ureda opremljenih vrhunskom tehnologijom za razvoj ideja u kreativnom okruženju. Krajem listopada krenula je realizacija tog projekta pod nazivom Izgradnja Inkubatora kreativnih industrija. 

"Naš poduzetnički inkubator danas je premali. Zasigurno ćemo u vremenima pred nama nastaviti tražiti poticaje EU fondova i drugih projekata kojima  ćemo moći povećati kapacitete. Olakšice, poticaji i poduzetničke zone neki su od načina kojima kao grad našim poduzetnicima možemo olakšati da ostanu ovdje", pojašnjava Jakšić.

Jedna od tvrtki koja uspješno posluje je i Sana delikatese tvrtka je koja se bavi upravljanjem brendom humusa Sana. Sana namazi i prilozi hummus i Povrtni mix mogu se pronaći u gotovo svim većim prodajnim mjestima u Hrvatskoj, a od lani i u Mercatoru u Sloveniji.

"U rujnu 2014. smo krenuli na tržište s tri zaposlena i osam proizvoda, a trenutačno imamo osam zaposlenih i 80 artikala te oko 1.000 dostavnih mjesta u retail i HoReCa kanalu. To prati i značajan rast prihoda, no dvoznamenkaste brojke rasta su zapravo nešto što mora biti normalno za ozbiljni razvoj poslovanja", pohvalila se Silvija Repić, vlasnica i direktorica tvrtke.

Sirovine ne proizvode sami stoga su za nabavu sirovina odgovorni njihovi dobavljači, osim bučinih sjemenki koje su podravske. Baš kao i recept za hummus s bučinim sjemenkama koji su sami razvili i na koji su ponosni jer receptura spaja tradicionalni okus poznat u sjeverozapadnoj Hrvatskoj i internacionalnu kuhinju.

Podravka, koprivnička perjanica prehrambene industrije, i ove je godine ostvarila značajan rast prihoda na tržištu zapadne Europe i prekooceanskih zemalja te istočne Europe, a na inozemnim tržištima ostvareno je 66 posto ukupnih prihoda. U 234 radna dana godišnje proizvede se 25.000 tona Vegete, izvoznog aduta Podravke. 

Belupo je završio četverogodišnji investicijski ciklus, gradnju i opremanje tvornice krutih, polukrutih te tekućih oblika lijekova u što su uložili 530 milijuna kuna.

Ova najveća greenfield investicija mobilizirala je mnoge hrvatske kompanije. Naime, gotovo 90 posto građevinsko-instalaterskih radova povjereno je hrvatskim izvođačima, a čak 70 posto ukupne vrijednosti investicije prihodovale su hrvatske kompanije. U pitanju je tvornica koja predstavlja jedno od najmodernijih farmaceutskih postrojenja u regiji, koje će uz 1.386 trenutačnih zaposlenika, zaposliti još stotine novih. Novootvorene će proizvodne linije osigurati rast od 150 posto, jedan i pol puta više nego što su današnje mogućnosti.

Uz to, novi proizvodni pogon u potpunosti pokriva portfelj Belupovih lijekova i dodaje mogućnost proizvodnje novih oblika i formi. Dokaz dobre poduzetničke klime je i KTC, najbolja velika tvrtka u Koprivničko-križevačkoj županiji u 2016., okrunjena i Zlatnom kunom Županijske gospodarske komore Koprivnica u kategoriji velikih poduzetnika. Najbolji među srednjim trgovačkim društvima je Hartmann Koprivnica, proizvođač podložaka za jaja, a kod malih Vemo tradu iz Koprivnice, koji se bavi proizvodnjom papirnatih vrećica, a čak 99 posto proizvodnje izveze u Europsku uniju.

(Poslovni dnevnik)



Vijesti iz medija | Događanja | Uspješne priče