Povećana gradnja u Srbiji prilika je za hrvatske tvrtke

Slika /slike 1/Graditeljstvo/shutterstock_250676278_cr.jpg

Izvoz proizvoda od drva i namještaja iz Hrvatske u Srbiju posljednjih je godina u porastu; 2015. tako je ostvaren izvoz od 13 milijuna eura, 2016. od 15 i pol milijuna eura, dok je u prošloj godini ostvaren izvoz od 17 milijuna i 750 eura.

„Prerada drva i proizvodnja namještaja pripada izvozno orijentiranoj grani gospodarstva budući da 71% prihoda ova djelatnost realizira prodajom na inozemnim tržištima. Ovaj sektor ostvaruje 8% hrvatskog izvoza. S 23.000 izravno zaposlenih drvoprerađivačka industrija u velikoj mjeri pridonosi lokalnom i regionalnom razvoju.

Prisutnost hrvatskih tvrtki na sajmovima poput ovoga važna je kako bi naši parketi, vrata, prozori i namještaj od slavonskog hrasta, ali i drugih vrsta drva, bili dostupniji inozemnoj potražnji, rekao je potpredsjednik Sektora za poljoprivredu i turizam HGK Dragan Kovačević prilikom predstavljanja hrvatskih tvrtki na Međunarodnom sajmu namještaja opreme i unutrašnje dekoracije u Beogradu, koji je od 6. od 11. studenoga nezaobilazna točka susreta svih tvrtki jugoistočne Europe, povezanih s proizvodnjom, distribucijom ili dizajnom namještaja.

„U prvih šest mjeseci ove godine skok građevinarstva u Srbiji bilježi rast od 25 posto u odnosu na prošlu godinu. Takav porast građevinskih radova prilika je i za hrvatske drvoprerađivače koju treba iskoristiti'', poručio je Kovačević.

To dobro znaju proizvođači klasičnih i gotovih lakirani podova PP Galeković, koji su, prema riječima Filipa Galekovića, na srpskom tržištu prisutni već dugi niz godina i ostvaruju konstantni rast. Tvrtka PP Galeković inače izvozi 70 posto vlastite proizvodnje, primarno na tržište EU, zatim na tržištima regije i Azije.

Izvoz proizvoda od drva i namještaja iz Hrvatske u Srbiju posljednjih je godina u porastu; 2015. tako je ostvaren izvoz od 13 milijuna eura, 2016. od 15 i pol milijuna eura, dok je u prošloj godini ostvaren izvoz od 17 milijuna i 750 eura. No uz srpske, sajam okuplja i ostale tvrtke važnih izvoznih tržišta, ponajprije Italije koja je posljednjih godina zemlja u koju najviše izvozimo proizvode drvoprerađivačke industrije, zatim i Njemačke, Slovenije, Austrije, Češke, BiH, Mađarske i dr.

Zato je, primjerice, za tvrtku Intrex važan nastup na ovom sajmu. Premda je njihov brand LaCasa prisutna na tržištima Njemačke, Srbije, Bosne i Hercegovine i Poljske, kako direktor Krunoslav Kregar kaže, planiraju izvoz u sve zemlje EU.

Kako bi bili konkurentni na inozemnom tržištu, važno je uz kvalitetu ponuditi i vrhunski dizajn. U organizaciji Zajednice za dizan HGK svoja dizajnerska rješenja predstavili su Filip Gordon Frank iz Polymorpha, Zoran Šunjić za tvrtku Kamen centar, Jurica Mihovec iz WOODesigna, Zoran Jerdejčić za Sabero, Danijel Palajsa iz Domus Tradea, Đena Đonlagić iz Deez produkta, Tonči Vladislavić iz Regeneracije, Alica Pancer, Milena Jovanović, Ivan Goran Žunar, Tomica Perković za tvrtku Prostoria, Filip Havranek i Kristina Lugonja – Spacetime, Ana Armano Linta iz Armano Linte, Ada Kezič iz A1 Formata i Lidija Mikluš iz Lilipop designa.

(HGK)



Pisane vijesti | Strana tržišta | Hrvatski izvoz