Potencijal širenja domaćih franšiza uz dijasporu

Slika /slike 1/Gospodarstvo/meeting G2.jpg

Glavni cilj konferencije Meeting G2 je umrežavanje poslovnih ljudi hrvatskog podrijetla iz svih dijelova svijeta, povećanje ulaganja iseljeništva u domovinu kao i potpora tvrtkama iz Hrvatske koje su izvozno orijentirane kroz povezivanje s hrvatskim komorama i hrvatskim poslovnim ljudima širom svijeta.

U Zajednici franšiznog poslovanja HGK zadaća nam je okupljanje franšizera iz različitih dijelova gospodarstva i njihova kontinuirana edukacija te stvaranje pozitivnih uvjeta za poslovanje. Želja nam je i raditi na promicanju franšiza i njihovom boljem položaju u Hrvatskoj, ali i na njihovom boljem plasmanu u svijetu. U Hrvatskoj posluje oko 200 franšiza na 1000 lokacija i zapošljavaju oko 13 tisuća ljudi, no samo 12 posto su domaće franšize. Taj udio treba povećati”, rekla je pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu HGK Ema Culi povodom predstavljanja hrvatskih franšiza iz Zajednice franšiznog poslovanja HGK na konferenciji Meeting G2, koja se do 6. studenoga održava u Forumu Zagreb.

Konferencija je događanje koje se održava jednom godišnje, a glavni mu je cilj umrežavanje poslovnih ljudi hrvatskog podrijetla iz svih dijelova svijeta, povećanje ulaganja iseljeništva u domovinu kao i potpora tvrtkama iz Hrvatske koje su izvozno orijentirane kroz povezivanje s hrvatskim komorama i hrvatskim poslovnim ljudima širom svijeta.

Ljiljana Kukec, osnivačica franšize BodyCreator, predstavila je način rada i poslovanje ovog lanca centara za brigu o tijelu. „Body Creator je registrirana marka koja se koristi u centrima za preoblikovanje ženske figure i mršavljenje. Zahvaljujući iskustvu razvili smo najmoderniji i najpotpuniji sustav korekcije ženske figure i načina mršavljenja.

Kristina Ercegović, osnivačica Business Cafea, ističe da se čak 47 posto poslova kod nas dogovara uz kavu i dodaje kako je koncept jednostavan i sada je prisutan više od devet godina u sedam zemalja s više od 20 tisuća posjetitelja.

Direct Booker je trenutno najbrže rastuća agencija za najam privatnog smještaja u regiji. Nino Dubretić predstavio je rad ove online platforme. „Sada radimo iz Dubrovnika s 91 zaposlenikom i upravljamo sa 7000 smještajnih jedinica. U Europi čak 30 posto turističkih objekata nije na web stranicama poput Airbnba i Bookinga. Tu je potencijal za franšizu. Sada smo prisutni u sedam država pod jednim brendom s jedinstvenom tehnologijom i podrškom”, ističe Dubretić.

Damjana Domanovac i Jadranka Apostolov iz franšize Place2Go predstavile su svoj tiskani magazin te sada imaju četiri franšize: u Hrvatskoj, Francuskoj, Sloveniji i Srbiji, i 90 tisuća prodanih primjeraka magazina, ističe Jadranka Apostolov.

Možda međunarodno najprisutniju i najpoznatiju hrvatsku franšizu, onu brze prehrane Surf’n’Fries koja posluje u 20 zemalja svijeta na četiri kontinenta, predstavio je Andrija Čolak. „Najveći iskorak uz kvalitetu proizvoda bio nam je atraktivan dizajn ambalaže koji odrađuje najveći dio marketinga… Zanimljivo je istaknuti i da je je dobar broj franšizera u svijetu upravo onih koji su hrvatskog porijekla”, ističe Čolak.

(Privredni vjesnik)

 

Vijesti iz medija | Događanja | Hrvatski izvoz