- Objavljeno: 05.04.2019.
Oyster Wine Contest: Roze s petrčanskog kamena u Tokiju pobijedio sva bijela vina
Na uglednom natjecanju Oyster Wine Contest u Tokiju, na kojem se svake godine natječu najbolja bijela vina iz cijelog svijeta, ove se godine dogodio enološki presedan. Vinom koje najbolje odgovara uz kamenice po prvi je puta proglašen i jedan roze, proizveden u zadarskoj vinariji Kraljevski vinogradi.
Na uglednom natjecanju Oyster Wine Contest u Tokiju, na kojem se svake godine natječu najbolja bijela vina iz cijelog svijeta, ove se godine dogodio enološki presedan. Vinom koje najbolje odgovara uz kamenice po prvi je puta proglašen i jedan roze, proizveden u zadarskoj vinariji Kraljevski vinogradi.Devet sudaca na trodnevnom natjecanju ocjenjivalo je ukupno 219 vina japanskih uvoznika, među kojima je hrvatski roze ocijenjen kao najbolje vino za sljubljivanje s kamenicama.
Rose Scuro (2016.), lagano vino tamnije ružičaste boje, zovu i ‘Dalmacija u čaši’ zbog kombiniranja aroma samoniklog mediteranskog bilja, planike i višnje, sa južnih padina iznad Petrčana i Punta Skale, svega 12 kilometara od Zadra.
Vinogradi su u 11. stoljeću bili u vlasništvu kralja Petra Krešimira IV. koji je zemlju, danas u višegodišnjoj koncesiji tvrtke Kraljevski vinogradi, dodijelio benediktinskom samostanu sv. Marije u Zadru. Vinogradi se protežu na 40 hektara zemlje na kojoj je posađeno tristo tisuća trsova vinove loze.
Rose Scuro osvojio je u Tokiju vinsku oznaku s pečatom natjecanja koja se postavlja na grlo butelje i označava kvalitetu te poslužuje u japanskim restoranima. Osim nagrađenog rozea proizvode i Muškat žuti, Crljenak, Plavac mali i Pošip koje izvoze na Island, u Dansku, Švedsku, Njemačku, Ameriku i Kinu. Tvrtka posluje u kanalu HoReCa i prvenstveno se bavi veleprodajom. Njihova vina u izvozu prodaju se po cijenama od 4,8 do 12,5 eura po butelji (0,375/0,5/0,75 l), a vinograd može proizvesti i do 150 tisuća butelja.
Naša vina su skuplja jer su iz kamena, na jednom trsu može roditi maksimalno do jedan kilogram grožđa, a samim time je i cijena veća. Na kineskom tržištu tek smo počeli, vidjet ćemo kakva će biti reakcija, no oni su ogromni potencijal, u budućnosti će biti vrlo prisutni na tržištu – kaže Zoran Pantalon, direktor Kraljevskih vinograda.
(Lider)