Njemačka nezaobilazan partner hrvatskim tvrtkama

Slika /slike 1/Promet i pomorstvo/autodijelovi.jpg

Njemačka je naš najveći inozemni partner i treći investitor u Hrvatsku. Hrvatski izvoz u Njemačku u prošloj godini iznosio je gotovo dvije milijarde eura, a naši glavni izvozni proizvodi su dijelovi za automobile, u vrijednosti 127 milijuna eura.

Njemačka je naš najveći inozemni partner i treći investitor u Hrvatsku, no moramo ozbiljno poraditi na robnom deficitu kojeg imamo s tom zemljom", rekao je potpredsjednik HGK za međunarodne poslove i EU Ivan Barbarić na stručnom skupu Njemačka kao poslovna destinacija, koji je održan u Zagrebu u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore.

"Ušli smo u EU, no još uvijek postoje administrativne barijere za poslovanje na tom velikom tržištu. Jednako tako nova direktiva Europske unije o prekograničnom pružanju usluga donosi od iduće godine odredbe o minimalnim plaćama, načinima izaslanja radnika na druga tržišta i poreznom tretmanu. Iako su hrvatske tvrtke prepoznate kao kvalitetne i konkurentne na njemačkom tržištu svaka pomoć im je dobrodošla. Zbog toga, uz aktivan rad na različitim oblicima suradnje u planu nam je otvoriti predstavništvo HGK u Münchenu preko kojeg ćemo jačati gospodarsku suradnju i pomagati hrvatskim poduzećima na tom tržištu”, najavio je Barbarić.

Thomas Sichla, predsjednik Uprave Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore, je istaknuo kako njegova institucija zastupa više od 400 članova. Ivan Matić, odvjetnik u Odvjetničkom društvu Kallay i partneri, je govoreći o izaslanju radnika predstavio je promjene koje donosi nova direktiva.

U 2017. godini 417 tisuća stranaca došlo je raditi na taj način u Njemačku. Na razini EU 0,4 posto svih radnika radilo je u drugim državama. U Hrvatsku je iz inozemstva došlo raditi više od 9800 ljudi, a iz Hrvatske je u inozemstvo privremeno radi posla otišlo više od 47 tisuća radnika. Najveći dio radnika, njih 47 posto, EU granice prelaze kako bi odradili poslove u građevinskom sektoru.

U vrijeme digitalizacije mnogi se pitaju trebaju li nam sajmovi uopće, kaže Sylvia Kanitz, direktorica marketinga Udruženja njemačke sajamske industrije AUMA, predstavljajući mogućnosti za hrvatska poduzeća na sajamskim događanjima u Njemačkoj. Unatoč digitalizaciji, kaže da se tek se osobnim kontaktom donosi poslovna odluka. Iskustva poslovanja na njemačkom i drugim stranim tržištima je predstavio Josip Grilec, direktor Stražaplastike iz Huma na Sutli.

Hrvatski izvoz u Njemačku u prošloj godini iznosio je gotovo dvije milijarde eura, a istovremeno smo iz te zemlje uvezli robe u vrijednosti 3,6 milijardi eura. Najviše uvozimo motorna vozila, u vrijednosti 370 milijuna, a naši glavni izvozni proizvodi su upravo dijelovi za automobile, u vrijednosti 127 milijuna eura. Njemački investitori su od početka devedesetih do sredine ove godine u Hrvatsku investirali 3,3 milijarde eura. Najveći ulagači su Deutsche Telekom, Siemens, Bayer i ThyssenKrupp.

(Privredni vjesnik)

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz