Nakon Europe, komunalna oprema iz Kalinovca osvaja Australiju, SAD…

Slika /dokumenti/Rasco na vodik.jpg

Iz Rascoa najavljuju da ulaze na tržište Australije, na koje njihova prva čistilica upravo putuje. U Central Parku u New Yorku također su predstavljene čistilice te se nadaju da će već sljedeće godine iz SAD-a stići prve narudžbe, a rade i na otvaranju talijanskog tržišta. No, najveći uspjeh postignut je na tržištu Francuske, gdje su ušli na listu službenih dobavljača komunalne opreme, odnosno u službeni katalog.

Mnoge predrasude moraju razbijati domaće visokotehnološke tvrtke da bi uspjele, posebno na zapadnim tržištima. Ne, oni koji su ustrajali na kvaliteti proizvoda, pouzdanosti i učinkovitosti u tome su uspjeli.

Najbolji primjer za uspjeh temeljen na navedenim karakteristikama je Rasco, visokotehnološka tvrtka iz Kalinovca, koja ove godine slavi 35 godina poslovanja i koja je, u relativno kratko vrijeme, od male zanatske radionice koja se bavila popravkom strojeva izrasla u jednog od vodećih proizvođača profesionalne opreme za održavanje prometne infrastrukture u Europi.

Borba za osvajanje tržišta, unatoč činjenici da su prisutni na više od 40 tržišta diljem svijeta i da izvoz čini 80 posto njihove prodaje, ne prestaje. Iz Rascoa najavljuju da ulaze na tržište Australije, na koje njihova prva čistilica upravo putuje. U Central Parku u New Yorku također su predstavljene čistilice te se nadaju da će već sljedeće godine iz SAD-a stići prve narudžbe, a rade i na otvaranju talijanskog tržišta.

No, najveći uspjeh postignut je na tržištu Francuske, gdje su ušli na listu službenih dobavljača komunalne opreme, odnosno u službeni katalog, što znači da lokalna komunalna poduzeća sada mogu naručivati ​​njihove strojeve bez raspisivanja javne nabave. Mario Štefanec, član Uprave Rascoa i glavni komercijalni direktor, otkriva, primjerice, da to nije uspjelo njihovom glavnom francuskom konkurentu, a činjenicu da je jedna od rijetkih kompanija koja je uspjela biti u službenom katalogu već se odražava na poslovanje.

U Francuskoj su ušli na listu službenih dobavljača komunalne opreme, odnosno u službeni katalog. “Naša čistilica zapremnine spremnika pet metara prostornih, zahvaljujući uvrštenju u katalog, rasprodana je do kraja godine”, ističe predsjednik Uprave koja je vodeću poziciju u tvrtki preuzela 2019. kada su se dvojica osnivača, Frane Franičević i Darko Paviša, povukli iz upravljačke strukture.

Velika očekivanja u Rascou, koja su u razvoj vlastitih proizvoda krenula 2008., imaju od čistilice na vodik, komunalni stroj koji su predstavljeni lani na sajmu u Münchenu. “O prodaji razgovaramo u Njemačkoj, Nizozemskoj i Francuskoj”, otkriva Franičević, dodajući da je razvoj vozila na vodiču “oklada” koji su se uhvatili jer vjeruju da će to tehnologija koja će, u slučaju komercijalnih vozila, prevladati u budućnosti.

Ovo najnovije vozilo dokaz je kontinuiranog razvoja na kojemu u Rascou, tvrtka koja zapošljava malo manje od 400 ljudi, radi tim od 30-ak zaposlenih i koji godišnje ulože između četiri i šest posto prihoda.

"Razvoj i inovacije nikada nisu jednostavne. One su kapitalno vrlo intenzivne te podrazumijevaju složen razvoj i proizvodnju. Često imamo osjećaj da upravljamo s tri tvrtke, jednom koja se bavi razvojem, drugom koja se bavi proizvodnjom i trećom koja se bavi distribucijom, odnosno marketingom i prodajom", ističe Franičević.

Ružica Petričec Fabijanec, članica Uprave i direktorica financija u Rascou, kaže da se u financiranju razvoja, ali i infrastrukture, dijelom oslanjaju na novac iz europskih natječaja, no još najvećim dijelom (50 posto) koriste vlastiti kapital.

U prodaji, ali i razvoju, veličina domaćeg tržišta, nažalost, ne ide im u korist. Umjesto da ono što razvijaju prodaju na domaćem tržištu kako bi mogli financirati izvoz, u Rascou, za razliku od konkurencije, najprije moraju osvajati strane tržišta, što je mnogo skuplje. Na njima pak, kaže Franičević, još prevladava percepcija Hrvatske kao zemlje mora i sunca, a ne visoke tehnologije i kvalitete.

“Ipak, moram priznati da se to, posebno u Njemačkoj, polako mijenja zahvaljujući Rimac Grupi”, navodi predsjednik Uprave tvrtke čiji proizvodi kvalitetom i inovativnošću itekako mogu parirati onima koji se proizvode u kampusu u Kerestincu.

(Poslovni dnevnik)
 
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz