- Objavljeno: 28.10.2019.
Među više od 3.800 sireva osvojili 8 medalja
Na nedavno održanom natjecanju World Cheese Awards u Bergamu, gdje se ocjenjivalo više od 3.800 sireva iz cijelog svijeta, Sirana Gligora osvojila je osam medalja. Najvažnije izvozno tržište za ovu siranu jest Slovenija, a dobro rade i na talijanskom tržištu, solidno na tržištu BiH, povremeno izvoze u SAD i tek nešto malo u Srbiju.
Na nedavno održanom natjecanju World Cheese Awards u Bergamu, gdje se ocjenjivalo više od 3.800 sireva iz cijelog svijeta, Sirana Gligora osvojila je osam medalja. Gligora je dobio četiri zlatne medalje za sireve Paški sir, Likotin afiniran u maraski, Kolan afiniran u maslini i Kravlji sir iz luga. Srebrenom medaljom okitili su se sirevi Likotin afiniran u maraski te sir sa senfom, koji će tek izaći na tržište, a brončanom sirevi Žigljen i Liburjan.Sirana Gligora priprema novi investicijski ciklus, potvrdio je Šime Gligora, direktor tvrtke iz Kolana. Investirat će u podizanje matičnog stada. "Cilj nam je da za nekoliko godina imamo oko 500 muznih ovaca. Planiramo izgraditi potpuno novu, modernu farmu koja uključuje i najsuvremeniju opremu za mužnju ovaca. Ta investicija iznosi oko 300.000 eura, a riječ je o suvremenoj ovčarskoj farmi s kompletnom opremom", pojašnjava Šime Gligora. Uz to, u planu je investicija u izgradnju novog skladišta s pakirnicom i zrionicom u Novalji.
Računaju i na sredstva iz EU fondova jer bez toga, priznaje, ne bi niti išli u investiciju. "Takve je investicije teško otplaćivati proizvodnjom. Zato idemo postupno s investicijama, pazimo da se previše ne zadužimo. Međutim, proizvodnja je takva da traži stalna ulaganja, pa nam je sada investicija u farmu ovaca nužna jer imamo sve manje i manje kooperanata. Problem je to što su kooperanti, odnosno vlasnici stada ovaca, starije dobi, a mladi u većini slučajeva ne nastavljaju njihov posao.
Prošle godine tvrtka Sirana Gligora ostvarila je dobre rezultate. Promet je iznosio između 42 i 43 milijuna kuna, proizvedeno je oko 500 tona sira, rastao je broj zaposlenih, a nedostatak na domaćem tržištu radne snage nadomjestili su "uvozom" ljudi iz Bosne i Hercegovine te Ukrajine.
Gligora proizvodi tridesetak različitih vrsta sireva od kojih je njih deset značajno zastupljeno u prodaji. "Stalno razvijamo nove vrste, a raste nam segment sira s dodacima i afiniranih sireva. Pomalo i eksperimentiramo. Dobro je to što imamo vlastitu maloprodaju, tako da lako možemo testirati nove proizvode - na taj način vidimo reakcije kupaca. A prodaja na vlastitom pragu u stalnom je porastu", kaže Šime Gligora. Imaju 12 prodajnih mjesta, pet u Zagrebu, po dva u Splitu i Zadru, po jedno je u Kolanu, Rijeci i Dubrovniku, a prodaju i putem web shopa.
Najvažnije izvozno tržište za ovu siranu jest Slovenija, a dobro rade i na talijanskom tržištu, solidno na tržištu BiH, povremeno izvoze u SAD i tek nešto malo u Srbiju. "Njemačko tržište zanimljivo je i veliko, ali tamo još uvijek nismo pronašli ozbiljnoga kupca. Radili smo s našim ljudima, ali iz iskustva znamo da je na pojedinom tržištu potrebno raditi s domicilnim dobavljačima", otkriva Šime Gligora.
(Privredni vjesnik)