Još jedan uspješan izvozni proizvod u hrvatskom IT sektoru

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_195790583_cr.jpg

Aktivnosti Klikerova tima u proteklih godinu dana, kada je online prodajni kanal mnogim tvrtkama postao strateški važan, rezultirali su ekspanzijom aktivnosti na tržišta poput Rumunjske, Bugarske, Švedske i Mađarske, a trenutno ovoj zagrebačkoj tvrtki 70 posto prihoda dolazi upravo od izvoza. Prije nekoliko tjedana u Švedskoj su otvorili podružnicu radi što boljeg nastupa na vrlo zanimljivome skandinavskom tržištu.

Za IT industriju 2021. godina iznimno je uspješna, a vrlo je uspješna i za Kliker, domaće market intelligence rješenje koje je trenutno dostupno u 17 zemalja Europe. Riječ je o web-aplikaciji koja se ugovara po modelu SaaS, kojim se koriste vodeći svjetski brandovi u potrošačkoj elektronici, telekomi, distributeri, retaileri i e-commerce tvrtke.

Aktivnosti Klikerova tima u proteklih godinu dana, kada je online prodajni kanal mnogim tvrtkama postao strateški važan, rezultirali su ekspanzijom aktivnosti na tržišta poput Rumunjske, Bugarske, Švedske i Mađarske, a trenutno ovoj zagrebačkoj tvrtki 70 posto prihoda dolazi upravo od izvoza. Prije nekoliko tjedana u Švedskoj su otvorili podružnicu radi što boljeg nastupa na vrlo zanimljivome skandinavskom tržištu.

"Trenutno smo fokusirani na razvoj tržišta Švedske, odnosno cijeloga skandinavskoga kruga, gdje smo nedavno otvorili i ured. U idućih 18 mjeseci planiramo širenje organizacije u Mađarskoj, Izraelu te Njemačkoj i Švicarskoj", rekao je direktor tvrtke i jedan od osnivača Marko Dragić. Ističe kako je njihova strategija go-to-market uspostavljanje lokalnih ureda na svim zrelim tržištima.

Kliker donosi strukturirane tržišne podatke za odabrano tržište na jednome mjestu, odnosno potpunu listu proizvoda (SKU) s aktualnim i povijesnim cijenama, trenutnom dostupnošću i informacijama o promociji. Dostupna su i upozorenja o promjenama tih pokazatelja za 90 posto relevantnih trgovaca u zemlji.

Jednostavno, Kliker prikuplja javnodostupne podatke s internetskih stranica trgovaca (s njihovih webshopova) i sprema sve te informacije u jedno skladište podataka. Podaci se potom obrađuju i putem sučelja aplikacije prikazuju korisnicima kroz napredne analitičke module.

U ovom trenutku Kliker pokriva 30-ak kategorija proizvoda iz segmenta potrošačke elektronike te malih i velikih kućanskih aparata. To su kategorije na kojima je aplikacija razvijena i gdje je, uz tehničko znanje potrebno za razvoj aplikacije, uloženo i značajno poslovno znanje i iskustvo rada u industriji potrošačke elektronike.

No, iz ove tvrtke ističu kako tu priča ne staje. Klikerova arhitektura dizajnirana je na način da može podržati skalabilnost u geografskom, ali i u sadržajnom smislu. Tako su trenutno u razvoju nove kategorije robe, poput artikala za uređenje doma, sporta i mode.

U idućih nekoliko godina cilj im je razviti platformu za robu široku potrošnje, no preduvjet za to je online prisutnost većine velikih trgovaca, što, zaključuju, u Hrvatskoj još uvijek nije slučaj.

(Privredni vjesnik)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz