Izvoz u Tursku strelovito raste, u 2021. povećao se za 126 posto

Slika /slike 1/Grafovi/shutterstock_113872831.jpg

Preko 700 tvrtki sudjeluje u najnovijem ciklusu B2B razgovora koji se u sklopu Go Global - Go Virtual projekta HGK održavaju s Turskom do 29. listopada. Turska je Hrvatskoj jedan od najvažnijih trgovačkih partnera. U 2020. godini, u ukupnoj robnoj razmjeni Hrvatske sa svijetom zauzima 18. mjesto, na istom je mjestu po ukupnom iznosu izvoza, dok je po uvozu na 17. mjestu.

Preko 700 tvrtki sudjeluje u najnovijem ciklusu B2B razgovora koji se u sklopu Go Global – Go Virtual projekta Hrvatske gospodarske komore održavaju s Turskom do 29. listopada.

"Unatoč pandemiji, naša robna razmjena s Turskom tijekom 2020. godine porasla je za gotovo 40 milijuna dolara, s 583,2 na 622,7 milijuna. Posebno nas veseli što nam je izvoz u Tursku u prvih šest mjeseci ove godine porastao s 84,2 milijuna na 190,3 milijuna dolara. To je sjajan rezultat. Značajni infrastrukturni projekti povezali su naša gospodarstva u područjima graditeljstva i željeznica, a turski su ulagači pokazali veliki interes za turizam, kao i za održive izvore energije i drvnu industriju. Nadam se da će ovaj ciklus B2B razgovora ojačati postojeću suradnju, ali i diversificirati je na neke nove sektore", istaknuo je predsjednik HGK Luka Burilović.

Među hrvatskim tvrtkama koje traže priliku za izlazak na tursko tržište je Data Link iz Bjelovara, a njihov asistent u prodaji, Kristijan Katić, detaljnije nam je pojasnio čime se bave i čemu se nadaju od online sastanaka. "Mi smo realno R&D firma, no radimo u nekoliko grana, od izrade elektronike, proizvodnje LED rasvjete do proizvodnje raznih strojeva koji se primjenjuju u automatskim proizvodnim pogonima. Core business nam je proizvodnja LED rasvjete za tešku industriju i protueksplozivna rasvjeta za brodogradnju, zrakoplovstvo te industriju nafte i plina. Također se bavimo i printanjem tiskanih pločica PCB Assembly, odnosno automatiziranom proizvodnjom elektronskih sklopova za koje radimo sve, od izrade nacrta za pločice, do kupovine i skladištenja komponenata. Tu radimo uslugu za neke veće sektore poput auto i elektro industrije. Preko Go Global – Go Virtual sastanaka želimo stupiti u kontakt s veliki turskim brodogradilištima na jer se na njihovo tržište pokušavamo probiti već par godina. Zanima nas direktna suradnja s brodogradilištima, no otvoreni smo i za distributere ako bi ih bilo“, elaborirao je Katić.

"Osnovni interes nam je pronalazak turskih tvrtki koje bi bile zainteresirane za korištenje našeg Fair P(l)ay sustava koji obuhvaća set konzultantskih usluga i informatički alat za implementaciju sustava varijabilne plaće. Zanima nas tvrtka u kojoj je moguća implementacija nagrađivanja djelatnika po ostvarenom učinku, odnosno postavljanje mjesečnih planova i praćenje ostvarenja u brojkama, neovisno o djelatnosti, iako su iskustveno najinteresantnije tvrtke koje se bave prodajom robe i usluga ili proizvodnjom", izjavio je direktor Aplikate Nino Vitas.

Još jedna tvrtka zainteresirana ulazak u Tursku je Promatis. Bave se razvojem elektronskih rješenja za auto industriju, telekomunikacije i medicinu. Direktor Zdenko Pavić objašnjava kako su im turske tvrtke zanimljive kao distributeri njihovih proizvoda jer su kao tržište jako otvoreni prema zapadnim proizvodima, a trguju i sa cijelim Istokom.

Inače, Turska nam je jedan od najvažnijih trgovačkih partnera. U 2020. godini, u ukupnoj robnoj razmjeni RH sa svijetom zauzima 18. mjesto (1,45 posto), na istom je mjestu po ukupnom iznosu izvoza (1,23 posto), dok je po uvozu na 17. mjestu (1,59 posto). Iz Turske najviše uvozimo motorna vozila i ostale pogonske strojeve, čelične konstrukcije i televizore, dok u suprotnom smjeru najviše ide željezni otpad, brodske dizalice, boje i jahte.

(Privredni dnevnik)

 

Vijesti iz medija | Događanja | Hrvatski izvoz