Izvoz je ključ dugoročno održivog gospodarskog rasta

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_162650075.jpg

S ciljem povećanja postotka izvoza održana je radionica Podrška internacionalizaciji poslovanja, kako bi se poduzetnicima predstavile novosti u programima za izvoznike i informacije o osiguranju njihovih plasmana.

Iako je važnost izvoza za dugoročno održiv gospodarski rast presudna i iznimna i iako današnje globalno tržište nudi znatno veće poslovne mogućnosti od domaćeg, od 14,5 tisuća tvrtki koliko ih je aktivnih u Splitsko-dalmatinskoj županiji, samo 7,7 posto njih izvozi. S krajnjim ciljem povećanja ovog postotka održana je u HGK - Županijskoj komori Split radionica

Podrška internacionalizaciji poslovanja, kako bi se poduzetnicima predstavile novosti u programima za izvoznike i informacije o osiguranju njihovih plasmana. "HGK provodi niz aktivnosti s ciljem poticanja i povećanja izvoza, a današnja radionica, kojom želimo informirati gospodarstvenike i osvještavati ih o mogućnostima podupiranja, praćenja i osiguranja njihovih izvoznih poslova, je upravo jedna od takvih aktivnosti", rekao je predsjednik HGK - Županijske komore Split Joze Tomaš.

Osim organizacije edukacija, Komora putem organizacije inozemnim delegacija, nastupa na sajmovima, ali i svojih predstavništava u stranim zemljama koja su na raspolaganju hrvatskim tvrtkama, radi na stvaranju preduvjeta za njihov izlazak na strana tržišta.

Radionica je organizirana u suradnji s HBOR-om i Hrvatskim kreditnim osiguranjem, koji su predstavili novosti za izvoznike, s naglaskom na investicije privatnog sektora i pripremu izvoza te izvozno-kreditno osiguranje i osiguranje kratkoročnih potraživanja prodaje roba i usluga.

Ulogu Hrvatskog kreditnog osiguranja, tvrtke kćeri HBOR-a koja se bavi isključivo osiguranjem potraživanja predstavio je predsjednik Uprave, Zvonimir Samodol. A s detaljima financiranja izvoznih projekata te osiguranja potraživanja nazočne su upoznale Marina Jurašin i Ivana Petković iz HBOR-a te Aneli Džajić iz HKO-a.

Primjer korištenja usluga HBOR-a i vlastitog pristupa izvozu iznio je i Andrija Polić, vlasnik tvrtke Stella Mediterranea koja se bavi proizvodnjom hrane, delikatesa i dodataka prehrani. Polić općenito smatra da naši poduzetnici slabo koriste prilike i mogućnosti koje su im danas na raspolaganju, od niskih kamata, sredstava iz fondova pa do gladi svjetskog tržišta za novim i drugačijim proizvodima i uslugama.

Mjesec veljaču je HGK – Županijska komora Split posvetila upravo izvozu i izvoznicima, te će se tako sljedeći tjedan, 20. veljače u splitskoj Komori održati seminar Nova Incoterms® 2020 pravila, na temu ovog globalno priznatog standarda o upotrebi domaćih i međunarodnih trgovinskih pojmova čiji je cilj trgovcima diljem svijeta pružiti sigurnost i jasnoću u poslovanju.

(Privredni vjesnik)

Vijesti iz medija | Događanja | Hrvatski izvoz