Iskra brodogradilište Šibenik ugovorila gradnju novog hibridnog plutajućeg doka

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_108855629_cr.jpg

Iskra brodogradilište Šibenik ugovorilo je s bugarskim brodogradilištem Terem - Shipyard Flotski Arsenal gradnju novog hibridnog plutajućeg doka duljine 110 metara i nosivosti 4.000 tona. Riječ je o najvećoj investiciji iz strateškog investicijskog plana vrijednog više od 30 milijuna eura.

Iskra brodogradilište Šibenik ugovorilo je s bugarskim brodogradilištem Terem - Shipyard Flotski Arsenal gradnju novog hibridnog plutajućeg doka duljine 110 metara i nosivosti 4.000 tona, izvijestili su u četvrtak iz šibenskog brodogradilišta.

Ugovor o gradnji plutajućeg doka za Iskra brodogradilište Šibenik potpisali su danas u Varni, u Bugarskoj, predsjednik Uprave šibenskog brodogradilišta Roko Vuletić i generalni direktor brodogradilišta Terem - Shipard Flotski Arsenal, Danail Slavov.

Riječ je o najvećoj investiciji iz strateškog investicijskog plana vrijednog više od 30 milijuna eura, koji su u šibenskom brodogradilištu najavili, nakon što im je nedavno odlukom Vlade produžena koncesija na pomorskom dobru do 2054. godine.

Stavljanje doka u operativnu upotrebu Iskra brodogradilište obuhvatit će segment koji dosad nije pokrivalo - remont gotovo svih brodova Jadrolinije, jahti duljih od 70 metara i novih korveta koje će se graditi Hrvatska ratna mornarica (HRM).

Izgradnja doka, kako se navodi u priopćenju, planirana je za početak 2026., a puštanje u rad očekuje se u proljeće 2027. godine.

Projekt, kako je naveo, predstavlja izvrstan primjer hibridnog doka koji spaja najbolje od čelične i betonske tehnologije te će sa svojom modularnom strukturom, hibridnim energetskim sustavom i fokusom na operativnu učinkovitost, postavit potpuno novi standard za infrastrukturu popravka i održavanja brodova u regiji.

Zadovoljni ugovorenim poslom su i u Terem - Shipyard Flotski Arsenal-u, čiji je generalni direktor Slavov kazao kako je za njih ovaj projekt znak povjerenja i priznanje profesionalnosti njihovog tima.

"S novim dokom značajno ćemo povećati naše kapacitete za popravak brodova i doprinijeti pozicioniranju Varne kao vodećeg centra pomorske industrije u crnomorskoj regiji“, rekao je.

Iz Iskra brodogradilišta Šibenik u priopćenju podsjećaju kako je 2021. godine s brodogradilištem Pallada u Hersonu, u Ukrajini ugovorila gradnju plutajućeg doka kao najveću investiciju u šibensku brodogradnju u zadnjih stotinu godina, ali zbog rata u Ukrajini moralo je taj ugovor otkazati.

Međutim, potreba i želja za izgradnjom novog plutajućeg doka ostale su pa su tražili brodogradilište koje bi moglo izgraditi novi dok koristeći prethodno odabranu kompozitnu strukturu tog projekta i izbor je pao na Terem Shipyard.

(Hina)

 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz