Hrvatski robot Hexapod testira se u školama širom svijeta

Slika /slike 1/Gospodarstvo/stemihexagon-1200x6755cab0ef8e37d1.jpg

Trenutno u SAD-u deset škola testira Hexapod i rade edukacije uz Stemijev kurikulum, a tvrtka je potpisala i ugovor s distributerom za njemačko tržište gdje će također vrlo vjerojatno ući u školske programe.. Prisutni su i u Nizozemskoj i Japanu, a robot se odnedavno može kupiti i na aerodromu u Dubaiju.

Robot Hexapod hrvatske tvrtke Stemi privukao je pažnju škola širom svijeta koje u njemu vide priliku podučavanja djece robotici, pri čemu je velika prednost Hexapoda što ima vlastiti kurikulum kroz koji se može trenirati sve što je za robotiku bitno, priopćeno je u ponedjeljak iz Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Kako pojašnjava direktor prodaje Stemija Slobodan Velikić u izjavi koju prenosi HGK, robotika je relativno novi predmet u školama te za nju još ne postoji standardizirani kurikulum pa se škole diljem svijeta snalaze kako znaju.

"Traže hardver i softver koji će profesorima i učenicima omogućiti da na jednostavan i pitak način svladaju osnove programiranja. Na tom polju Hexapod briljira, jer dolazi s vlastitim kurikulumom kroz koji se može trenirati sve što je za robotiku bitno, od mehanike i 3D modeliranja, do izrade mobilne aplikacije i samog programiranja", kaže Velikić.

Ističe da je polivalentnost njihova robota privukla pažnju škola diljem svijeta. Tako trenutno u SAD-u deset škola testira Hexapod i rade edukacije uz Stemijev kurikulum, a tvrtka je potpisala i ugovor s distributerom za njemačko tržište gdje će također vrlo vjerojatno ući u školske programe. Prisutni su i u Nizozemskoj i Japanu a kažu da dosad nisu imali negativnih iskustava s klijentima pa očekuju da će se svi testni projekti naposljetku i realizirati.

Velikić kaže kako se njihov model pokazao kao pun pogodak zbog jednostavnosti, a kako je njihova tržišna niša edukacija.

„Vrlo brzo smo shvatili da se ne možemo natjecati na komercijalnom tržištu s kineskim proizvođačima, jer im cjenovno ne možemo parirati. Nismo imali novca za marketing, ali to nije ni naš 'forte'. Odmah u početku smo uvidjeli da je naš put edukacija i u tom smjeru guramo. Razvoj STEM znanosti je izuzetno brz, a znanje stoji na mjestu. Stoga mi nastojimo premostiti taj jaz između razvoja tehnologija i znanja o tehnologiji", poručuje Velikić.

Ističe i da trenutno rade na pilot projektu koji bi trebao omogućiti da od sljedeće sezone budu prisutni i u školama u Emiratima, napominjući da robot može ići u klasičnu prodaju, no kako ga za škole posebno podešavaju.

Robot se tako odnedavno može kupiti i na aerodromu u Dubaiju, a kako se navodi u priopćenju, to je samo jedan u nizu komercijalnih uspjeha projekta koji polako, ali sigurno postaje osnova za podučavanje robotike u školama od SAD-a do Japana.

"Dubai Airport je najprometnija zračna luka na svijetu s preko 80 milijuna putnika godišnje i prometom od 2,5 milijarde dolara. San je svakog brenda biti na takvom mjestu i ponosni smo što smo uspjeli ući na police vjerojatno najbolje trgovine na svijetu“, ističe Velikić te dodaje kako veliku ulogu u njihovom širenju na tržište Emirata ima HGK, s obzirom da su sudjelovali na Forumu koji je Komora tamo organizirala.

(Foto: HGK)

(Hina)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz