Hrvatski klasteri postali ambasadori Europske komisije

Slika /slike 1/Poljoprivreda i ribarstvo/FAH-H8134891_cr.jpg

Aktivnosti po pitanju okrupnjavanja i povećanja konkurentnosti Hrvatskog klastera poljomehanizacije prepoznala je Europska komisija, te je na njen poziv o rezultatima Hrvatskog klastera poljomehanizacije, ali i perspektivama klasterskog udruživanja govorio direktor tog klastera Željko Erkapić na dvije TAIEX-ove međunarodne radionice, u ožujku u Beogradu i u travnju u Tirani.

Bar ako je to suditi prema Hrvatskom klasteru poljomehanizacije čiji je rad, odnosno napore koje čini po pitanju okrupnjavanja i povećanja konkurentnosti, prepoznala i Europa, tj. Europska komisija.

Naime, o rezultatima Hrvatskog klastera poljomehanizacije, ali i perspektivama klasterskog udruživanja direktor tog klastera Željko Erkapić, na poziv Europske komisije, govorio je na dvije TAIEX-ove međunarodne radionice, u ožujku u Beogradu i u travnju u Tirani.

Klaster poljomehanizacije osnovan je 2009. godine i od tada je okrupnio ponudu hrvatskih proizvođača poljoprivredne mehanizacije te su tako postali prepoznatljivi i na svjetskim sajmovima.

Inače, valja istaći da se u Hrvatskoj u osnivanje klastera krenulo unatrag dvanaest godina.

Hrvatski klaster poljomehanizacije u domaćim okvirima dva je puta (2011. i 2015. godine) bio nagrađivan kao najbolji klaster, a Željko Erkapić kao najbolji klaster menadžer.
Vezano za nastup u Srbiji i Albaniji, Erkapić kaže: “Obje radionice mogu se svesti pod zajednički nazivnik klasteri kao alat za povećanje konkurentnosti, odnosno njihova podrška u procesu povećanja konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva na europskoj razini”.

Bila je to, ujedno, kako dodaje i prigoda da se prikaže gotovo desetogodišnje djelovanje najboljeg hrvatskog klastera, ali i prikažu iskustva u strukturiranju i organizaciji rada klastera i uz pomoć europskog novca kroz različite projekte.

U konačnici valja navesti da su klasteri oblik ekonomskog udruživanja radi podizanja konkurentnosti. To su poduzeća koja posluju samostalno sa svim elementima tržišne utakmice i možda ih je najlakše razumjeti ako se tumače kao partnerstva njihovih osnivača. Ovakvim umrežavanjem stvaraju se pretpostavke za ekonomičniju proizvodnju, otklanjaju poslovi preklapanja među članicama, ali ponajprije i povećava pregovaračka snaga prema dobavljačima, pa i promocija na inozemnim tržištima.

(Glas Slavonije)



 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz