- Objavljeno: 26.04.2016.
Hrvatski klasteri postali ambasadori Europske komisije
Aktivnosti po pitanju okrupnjavanja i povećanja konkurentnosti Hrvatskog klastera poljomehanizacije prepoznala je Europska komisija, te je na njen poziv o rezultatima Hrvatskog klastera poljomehanizacije, ali i perspektivama klasterskog udruživanja govorio direktor tog klastera Željko Erkapić na dvije TAIEX-ove međunarodne radionice, u ožujku u Beogradu i u travnju u Tirani.
Bar ako je to suditi prema Hrvatskom klasteru poljomehanizacije čiji je rad, odnosno napore koje čini po pitanju okrupnjavanja i povećanja konkurentnosti, prepoznala i Europa, tj. Europska komisija.Naime, o rezultatima Hrvatskog klastera poljomehanizacije, ali i perspektivama klasterskog udruživanja direktor tog klastera Željko Erkapić, na poziv Europske komisije, govorio je na dvije TAIEX-ove međunarodne radionice, u ožujku u Beogradu i u travnju u Tirani.
Klaster poljomehanizacije osnovan je 2009. godine i od tada je okrupnio ponudu hrvatskih proizvođača poljoprivredne mehanizacije te su tako postali prepoznatljivi i na svjetskim sajmovima.
Inače, valja istaći da se u Hrvatskoj u osnivanje klastera krenulo unatrag dvanaest godina.
Hrvatski klaster poljomehanizacije u domaćim okvirima dva je puta (2011. i 2015. godine) bio nagrađivan kao najbolji klaster, a Željko Erkapić kao najbolji klaster menadžer.
Vezano za nastup u Srbiji i Albaniji, Erkapić kaže: “Obje radionice mogu se svesti pod zajednički nazivnik klasteri kao alat za povećanje konkurentnosti, odnosno njihova podrška u procesu povećanja konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva na europskoj razini”.
Bila je to, ujedno, kako dodaje i prigoda da se prikaže gotovo desetogodišnje djelovanje najboljeg hrvatskog klastera, ali i prikažu iskustva u strukturiranju i organizaciji rada klastera i uz pomoć europskog novca kroz različite projekte.
U konačnici valja navesti da su klasteri oblik ekonomskog udruživanja radi podizanja konkurentnosti. To su poduzeća koja posluju samostalno sa svim elementima tržišne utakmice i možda ih je najlakše razumjeti ako se tumače kao partnerstva njihovih osnivača. Ovakvim umrežavanjem stvaraju se pretpostavke za ekonomičniju proizvodnju, otklanjaju poslovi preklapanja među članicama, ali ponajprije i povećava pregovaračka snaga prema dobavljačima, pa i promocija na inozemnim tržištima.
(Glas Slavonije)