Hrvatski kišobran, spoj visoke mode i uključivosti

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_214024960_cr.jpg

Hrvatski kišobran više od 50 posto proizvoda izvozi. Najviše u Švicarsku, Francusku, Austriju i Italiju. Od klijenata s posebnim narudžbama izdvajaju brendove visoke mode poput Jean Paul Gaultiera, Gianfranco Ferréa, Pierre Cardina, Paul&Shark, a radili su i za Formulu 1, Roland Garros, Svjetski ekonomski forum, Europski parlament...

U vrijeme velike depresije u državi koja je došla kao posljedica financijske krize iz 2008., kada su se na naslovnicama novina redale uglavnom negativne priče o zatvaranjima tvrtki i pogona te gubicima radnih mjesta, Marin Rogić odlučio je napraviti upravo suprotno od tada prevladavajućih trendova.

Odlučio je pokrenuti proizvodnju kišobrana koja je u Europi, posebno u Italiji gdje je dominirala, odavno potpuno iščeznula. O tome u tom trenutku, otprilike 2010., nije znao baš ništa jer se do tada bavio trgovinom, konkretno prodajom sunčanih naočala i kišobrana.

No imao je poduzetnička znanja, volju i strast prema proizvodnji, koja ga je, kaže, uvijek privlačila i na koju je još kao školarac gledao s velikim poštovanjem. Usto, pratila ga je, kako kaže, sreća, zbog čega se od pokretanja proizvodnje vodi motom da je mora dijeliti sa svojim zaposlenicima.

Marin Rogić, osnivač i direktor Hrvatskog kišobrana, riskirao je sve i zauzvrat dobio mnogo. Vodi uspješnu i najveću tvornicu kišobrana u Europi. Klijenti su mu veliki trgovački lanci, ali i vrhunski svjetski brendovi. Zapošljava 70 ljudi, od čega dobar dio čine dugotrajno nezaposleni te osobe s invaliditetom. Usto, pred potpisivanjem je ugovora za novi, do sada neviđen i jedinstven posao u Europi.

Problem s kišobranima jest činjenica da se ne mogu reciklirati jer njihovo platno guši drobilicu za otpad. Ovim projektom trebali bi se riješiti velikih količina otpada koje nastaju od kišobrana”, objašnjava Rogić. Kad je u Zaprešić dopremio prve strojeve iz Kine, prisjeća se, nikako nisu mogli postići održive brojke. Izradu kišobrana stoga je ponudio kaznionici u Lipovici čiji su se zatvorenici sa zadovoljstvom primili posla. Rezultati su bili odlični. Hrvatski kišobran je dobio prve veće poslove i napokon pokrenuo “suvislu” proizvodnju u Zaprešiću.

Redoviti klijenti su im danas DM drogerija, kao najveći, Bipa, Spar, Kaufland i Konzum. No ciljaju na više manjih i specijaliziranih narudžbi jer takve nose veću dodanu vrijednost i zaradu.

Na dobrom su putu da to i postignu jer više od 50 posto proizvoda izvoze. Najviše u Švicarsku, Francusku, Austriju i Italiju. Od klijenata s posebnim narudžbama Rogić izdvaja brendove visoke mode poput Jean Paul Gaultiera, Gianfranco Ferréa, Pierre Cardina, Paul&Shark, a radili su i za Formulu 1, Roland Garros, Svjetski ekonomski forum, Europski parlament… Može se zaključiti da nema slavnog lica ili visokog dužnosnika u Europi koji u svom stalku nema kišobran iz Zaprešića.

(Poslovni dnevnik)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz