Hrvatske tvrtke na sajmu morske hrane u Bruxellesu

Slika /slike 1/Poljoprivreda i ribarstvo/ribarstvo.jpg

Na najvećemu međunarodnom sajmu morske hrane "European Seafood Exposition 2019", koji se održava od 7. do 9. svibnja u Bruxellesu, predstavlja se i devet hrvatskih tvrtki, Cromaris, ZMH Horvat, Mišlov, Arbacommerce, Sardina, PP Orahovica, Orada Adriatic, Kali Tuna i S.I.C. Glavnina domaće proizvodnje izvozi se na EU tržište (Italija, Slovenija, Španjolska) i Japan, a najznačajniji izvozni proizvodi su tuna, brancin, orada i šaran iz uzgoja, svježa i smrznuta sitna plava riba iz ulova te proizvodi iz prerade.

Na najvećemu međunarodnom sajmu morske hrane "European Seafood Exposition 2019", koji se održava od 7. do 9. svibnja u Bruxellesu, predstavlja se i devet hrvatskih tvrtki, izvijestili su u utorak iz Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Tvrtkama Cromaris, ZMH Horvat, Mišlov, Arbacommerce, Sardina, PP Orahovica, Orada Adriatic, Kali Tuna i S.I.C. HGK je, kako navode, omogućila besplatan nastup.
Potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević  je kazao kako je ribarstvo u Hrvatskoj uglavnom izvozno orijentirana proizvodnja.

Gledajući 2018., pokrivenost uvoza izvozom poprilično nam je dobra, a usporedba 2018. s prethodnom godinom pokazuje blagi rast izvoza, ali i uvoza, rekao je Kovačević napominjući da nam je bilanca u plusu za 49 milijuna eura. To se, kako je kazao, ponajprije može zahvaliti izvozu svježe i rashlađene ribe koja ima kudikamo najbolju pokrivenost uvoza izvozom među svim poljoprivrednim i prehrambenim proizvodima (izvozi se sedam puta više nego što se uvozi).

Iz HGK u priopćenju navode da je izvoz ribe, ljuskara i mekušaca u 2018. iznosio 46.939 tona, odnosno 170 milijuna eura. Glavnina domaće proizvodnje izvozi se na EU tržište (Italija, Slovenija, Španjolska) i Japan, a najznačajniji izvozni proizvodi su tuna, brancin, orada i šaran iz uzgoja, svježa i smrznuta sitna plava riba iz ulova te proizvodi iz prerade (riblje konzerve i slani inćuni).

Iz HGK podsjećaju kako projektom "Riba Hrvatske – Jedi što vrijedi“ žele povećati potrošnju ribe na domaćem tržištu, stvoriti bolji imidž i brend domaće ribe te pojačati njen plasman u inozemstvo.

(Hina)
 

Vijesti iz medija | Sajmovi | Hrvatski izvoz