- Objavljeno: 18.03.2025.
Hrvatske tvrtke na najvećem sajmu ribarstva u Sjevernoj Americi
Na Međunarodnom sajmu Seafood Expo North America, koji se od 16. do 18. ožujka održava u Bostonu, u organizaciji HGK prvi put se predstavljaju hrvatske tvrtke za proizvodnju i preradu ribe. Na površini od 24.000 m2 izlažu tvrtke iz 50 zemalja, a među njima su i domaći proizvođači ribe Cromaris, Jadran tuna i Pelagos net farma.
Na Međunarodnom sajmu Seafood Expo North America, koji se od 16. do 18. ožujka održava u Bostonu, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK) prvi put se predstavljaju hrvatske tvrtke za proizvodnju i preradu ribe, izvijestili su u ponedjeljak iz HGK.Na sajmu izlažu proizvođači ribe Cromaris, Jadran tuna i Pelagos net farma.
"Iako su Europa, u najvećoj mjeri talijansko i španjolsko tržište te Japan gdje naši proizvođači izvoze znatne količine tune, ključni za plasman proizvoda ribarstva, stalne promjene na tržištu i dinamične promjene poslovnih okruženja ukazale su na potrebu izlaska na nova tržišta na kojima će se cijeniti vrhunska kvaliteta hrvatskih ribljih proizvoda. U tom smislu, veliko tržište SAD-a i Kanade svakako zaslužuju biti u našem fokusu", kazala je direktorica Sektor za poljoprivredu HGK Jelena Đugum.
Prvi dojmovi tvrtki koji nastupaju na ovom sajmu su pozitivni, a poslovna umrežavanja uspješna, rekla je.
Hrvatski proizvođači se u Bostonu predstavljaju prvenstveno s proizvodima akvakulture i to tunom te proizvodima iz uzgoja bijele ribe, kao i proizvodima prerade sitne plave ribe, mariniranim i slanim inćunima.
Hrvatska godišnje na tržište plasira nešto više od 3.000 tona tune, oko 18.000 tona komarče i lubina te oko 3.000 tona slanih i mariniranih proizvoda od sitne plave ribe, navode iz HGK.
Cromaris prvi put sudjeluje na Seafood Expo North America, a kako je kazao direktor tržišnog poslovanja te tvrtke Tin Rukavina, to je značajan korak u njihovom širenju na tržište Sjeverne Amerike, gdje raste potražnja za vrhunskom mediteranskom ribom.
Vjeruje da će prisustvo na sajmu otvoriti nove poslovne prilike i dodatno učvrstiti poziciju Cromarisa kao jednog od vodećih proizvođača bijele mediteranske ribe na globalnom tržištu.
Direktorica prodaje i marketinga Pelagos net farme Dunja Gotovina smatra da je diversifikacija tržišta u uvjetima geopolitičkih mijena nužna za razvoj kompanije te da je pored japanskog tržišta potreban veći iskorak na europsko i američko tržište. Kazala je kako HGK godinama omogućava hrvatskim proizvođačima nastup na najvećim svjetskim sajmovima ribarstva te da bi veći angažman hrvatske gospodarske diplomacije i Hrvatske turističke zajednice, u sinergiji s hrvatskim proizvođačima pridonio boljem pozicioniranju Hrvatske na gastronomskoj karti svijeta.
Na ovogodišnjem sajmu Seafood Expo North America, kako se navodi u priopćenju HGK, na površini od 24.000 četvornih metara izlažu tvrtke iz 50 zemalja.
Iz HGK su podsjetili kako u sklopu projekta Riba Hrvatske- Jedi što vrijedi, koji se provodi od 2011. za svoje članice organiziraju sudjelovanje na svim važnim međunarodnim sajmovima ribarstva kao što su Seafood Expo Global, Barcelona, Conxemar Vigo i Fish International Bremen. Program je u potpunosti financiran sredstvima Europskog fonda za pomorstvo, ribarstvo i akvakulturu temeljem Programa za ribarstvo i akvakulturu.
(Hina)