Hrvatska tvrtka na EU sudu dobila 'bitku' oko sufiksa 'opoly' protiv Hasbroa

Slika /slike 1/EU regionalni razvoj, fondovi/shutterstock_214024960_cr.jpg

Monopoly vs. Drinkopoly u hrvatskoj je javnosti dosad bila malo poznata priča, no istodobno je to izuzetno važan pravni slučaj, i to na europskoj razini, koji predstavlja i svojevrsnu poslovnu verziju bitke Davida protiv Golijata.  Riječ je o pravnom sporu malene, gotovo nepoznate hrvatske tvrtke protiv globalnog "diva" Hasbroa, koji ju je tužio, a zatim izgubio jednu od najvećih "moći" svoga najpoznatijeg brenda Monopolya, ostavši bez ekskluzivnog prava na sufiks "opoly".

Monopoly vs. Drinkopoly u hrvatskoj je javnosti dosad bila malo poznata priča, no istodobno je to izuzetno važan pravni slučaj, i to na europskoj razini, koji predstavlja i svojevrsnu poslovnu verziju bitke Davida protiv Golijata.  Riječ je o pravnom sporu malene, gotovo nepoznate hrvatske tvrtke protiv globalnog "diva" Hasbroa, koji ju je tužio, a zatim izgubio jednu od najvećih "moći" svoga najpoznatijeg brenda Monopolya, ostavši bez ekskluzivnog prava na sufiks "opoly".

Poslovni dnevnik doznao je kako je ova priča prerasla u pravni presedan i dio europske pravne stečevine. Tvrtka Kreativni događaji posluje već deset godina, a igru Drinkopoly tržištu su predstavili 2010. Prvo strano tržište koje su osvojili već u prvoj godini bila je Slovenija, a uslijedile su i ostale europske zemlje poput Austrije, Njemačke, Švicarske, Francuske i Italije, a kasnije i daleka tržišta SAD-a, Kanade, Australije i Novog Zelanda.

Premda su žig zaštitili za sva tržišta koja su im bila zanimljiva,  prije osam godina "napao" Hasbro, najveći svjetski proizvođač društvenih igara pokrenuvši proces pokušaja ukidanja trgovačkog znaka Drinkopoly. Danas, iako pravna bitka nije gotova, Europski ured za intelektualno vlasništvo (EUIPO), agencija koja registrira i u prvom stupnju rješava sporove europskih brendova i industrijskih dizajna poništilo je zaštićeni znak Monopolyja.

Kako nam objašnjava Andrej Matijević, odvjetnik specijaliziran za patente i žigove, društvo Hasbro pokrenulo je na tisuće postupaka kako bi zaštitio prepoznatljivost brenda Monopoly, s ciljem dodatne zaštite registrirali su trgovački znak "opoly", kako bi onemogućili plasman društvenih igara koje u svojem brendu koriste taj nastavak.

Uz to, napominje Matijević, ova pravna odluka znatno je podigla vrijednost brendu Drinkopoly, a uz pravilno upravljanje brendom i očuvanje razlikovnost brenda na razini EU može im donijeti i višestruku financijsku korist.

Predmet Drinkopoly vs. Monopoly je i od strane EUIPO, te renomiranih pravnih stručnih časopisa, analiziran kao jedan od bitnijih predmeta koji definiraju pravni termin  'zle vjere' u pravu koje regulira zaštitu brenda te je postao dio pravne stečevine prava EU i jedan od presedana na koje se stranke u predmetima pred EUIPO-m već pozivaju", pohvalio se Matijević.

(Poslovni dnevnik)

Vijesti iz medija | Događanja | Hrvatski izvoz