Hrvatska i Kina za jaču turističku i gospodarsku suradnju

Slika /slike 1/Turizam/rh-kina.jpg

Hrvatska i Kina žele širenje turističke suradnje, za što je ključno uvođenje izravnih aviolinija, razvoj ponude prilagođene kineskim turistima i pojednostavljenje procedura za dobivanje viza, poručili su uoči turističke konferenciji u Dubrovniku Kina +16 ministar turizma Gari Cappelli i kineski veleposlanik Zhaoming Hu.

Hrvatska i Kina žele širenje turističke suradnje, za što je ključno uvođenje izravnih aviolinija, razvoj ponude prilagođene kineskim turistima i pojednostavljenje procedura za dobivanje viza, poručili su uoči turističke konferenciji u Dubrovniku Kina +16 ministar turizma Gari Cappelli i kineski veleposlanik Zhaoming Hu.

Ta ministarska konferencija za područje turizma Kina +16 u Dubrovniku će od 18. do 20. rujna okupiti stotinu sudionika, među kojima i ministre turizma te druge dužnosnike iz većine od 16 srednjo-istočnih europskih zemalja uključenih u platformu Kina +16, kao i predstavnike kineskog turističkog gospodarstva, na čelu s kineskim ministrom kulture i turizma Luo Shugangom.

U platformi Kina +16, koja je započela 2011. u Budimpešti s ciljem jačanja suradnje 16 srednjo-istočnih europskih zemalja i Kine na područjima turizma, energetike, industrije, infrastrukture i transporta, su uz Hrvatsku još Albanija, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Crna Gora, Češka, Estonija, Latvija, Litva, Mađarska, Makedonija, Poljska, Rumunjska, Slovačka, Slovenija i Srbija.

Najavljujući konferenciju, ministar Cappelli za Hinu ističe njezinu važnost za daljnje jačanje suradnje hrvatskog turizma s Kinom, koja je najveće emitivno tržište u svijetu, i gdje je Hrvatska za 2018. dobila priznanja kao najbolja nova destinacija za kineske turiste.

Napominje da će konferencija u Dubrovniku biti četvrti susret ministara turizma, državnih tajnika i pomoćnika iz zemalja uključenih u platformu Kina +16, a kako je 2018. godina turizma Kina-EU, smatra da konferencija pozicionira Hrvatsku na središnje mjesto među svim zemljama.

Osim bilateralnih sastanaka, na konferenciji su predviđene i B2B radionice domaćih sa kineskim poduzetnicima, koji se najviše zanimaju, kako kaže Cappelli, za javno-privatnu suradnju te zdravstveni turizam, od kojeg se u Hrvatskoj dosta očekuje i koji je jedan od brže rastućih segmenta, s potencijalom za više od milijardu eura godišnjega prometa.

S obzirom na sve bolju otvorenost, zanimanje turista iz Kine te dodatnu promociju, Cappelli vjeruje da Kina može postati jedno od najvažnijih emitivnih tržišta za Hrvatsku.

"Da smo na odličnom putu potvrđuju i brojke – u 2017. došlo nam je više od 160 tisuća kineskih turista ili čak 60 posto više nego u 2016., a i u prvih osam mjeseci ove godine već bilježimo rast s tog tržišta od gotovo 40 posto. Do kraja godine rezultati će biti i bolji, jer je poznato da nas Kinezi posjećuju u velikom postotku izvan ljetne sezone. Najviše se zanimaju za prirodne ljepote i kulturnu baštinu, a manje za sunce i more, pa najviše i posjećuju gradove Zagreb, Dubrovnik, Split i širu okolicu, Zadar, Opatiju i Rovinj, ali i Plitvička jezera", kaže Cappelli.

Naglašavjući za Hinu da Kina pridaje veliku važnost konferenciji u Dubrovniku, kineski veleposlanik u Hrvatskoj Zhaoming Hu to potvrđuje time što će kineski premijer Li Keqiang za tu priliku poslati pismo-čestitku i što će kinesku delegaciju na konferenciji voditi ministar kulture i turizma Luo Shugang.

Vjeruje da će konferencija pridonijeti daljnjem jačanju turističke suradnje Kine sa svim zemljama iz platforme, pri čemu podsjeća na veliku snagu kineskog turističkog tržišta, te da Kina od 2012. zadržava vodeće mjesto najvećeg svjetskog emitivnog turističkog tržišta. Iznosi pritom i podatke da je u 2017. iz Kine u inozemstvo putovalo više od 130 milijuna građana, s ukupnom potrošnjom od 115,3 milijarde dolara.

(Hina)

Vijesti iz medija | Događanja | Hrvatski izvoz