Geolux izvrsnim referencijama uz bok svjetske konkurencije

Slika /slike 1/Gospodarstvo/geolux i hamag.jpg

Samoborska tvrtka Geolux danas prodaje jako mnogo na kineskom tržištu, a u međuvremenu im je najvažnije tržište postalo Europa, zatim Azija i Amerika. Samo ove godine svoje proizvode izvezli su u više od 40 zemalja svijeta, uspjeli su pokrenuti i prodaju u Africi. Uz one koji se upotrebljavaju u hidrologiji, najčešće izrađuju radare za mjerenje brzine i za security tržište.

Samoborski Geolux, proizvođač senzora koji se temelje na radarskoj tehnologiji, ovogodišnji je dobitnik Zlatne kune u kategoriji najboljeg poststartupa. Inovativnoj tvrtki, čiji se proizvodi rabe u cijelom svijetu, ovo je samo jedno od priznanja za rad na tehnološki naprednim i kompleksnim uređajima.
Priča o uspjehu počela je 2007. godine kada su prijatelji Tomislav Grubeša i Nikša Orlić osnovali tvrtku Geolux. Prije ulaska u poduzetničke vode, radili su za više razvojnih tvrtki, među njima i u RIZ Odašiljačima, a paralelno su, uglavnom za strane klijente, odradili više od stotinu projekata. I upravo su im ti poslovi pomogli uvidjeti kakve su potrebe tržišta i što na njemu nedostaje.

Prve velike poslove dobili su 2016., i to na kineskom tržištu. Poklopilo se da su baš u vrijeme kad su predstavljali svoj radarski senzor za mjerenje površinske brzine vode Kinezi puno investirali u navodnjavanje i bili u potrazi za radarima za hidrologiju. Geolux je tada kontaktirala kineska tvrtka koja se bavi sistem-integracijom, ponajviše u vodnom gospodarstvu, i postala im partner s kojim i danas surađuju. Projekti povezani s hidrologijom otvorili su im put na ovo veliko tržište, nedostižno za mnogo veće igrače.

"U suradnji s Kinezima ključno je imati dobroga lokalnog partnera s kojim se može dobro komunicirati i vjerovati mu, a sve kako bi se izbjegli eventualni problemi", kaže Grubeša. Na kineskom tržištu i danas prodaju jako mnogo, a u međuvremenu im je najvažnije tržište postalo Europa, zatim Azija i Amerika. Samo ove godine svoje proizvode izvezli su u više od 40 zemalja svijeta, uspjeli su pokrenuti i prodaju u Africi, a što im je, kažu, do sada bila "crna rupa". Uz one koji se upotrebljavaju u hidrologiji, najčešće izrađuju radare za mjerenje brzine i za security tržište.

Kako u Hrvatskoj nema velikih projekata u hidrologiji, za ovu inovativnu tvrtku na domaćem tržištu nema ni mnogo posla. "Tu i tamo odradimo neki projekt, ali Hrvatska nam je definitivno među najlošijim tržištima u Europi", kaže vlasnik Geoluxa.

Na nekoliko projekata angažirale su ih Hrvatske vode i Ministarstvo obrane, a upravo im je jako dobra suradnja s MORH-om osigurala da ih angažira NATO. "Geolux je sudjelovao u NATO-ovoj vojnoj vježbi u Engleskoj prošle godine, kao prva tvrtka iz Hrvatske. Sudjelovali smo u NATO-ovoj demonstraciji novih tehnologija i bio je to veliki uspjeh. Uspjeli smo steći kontakte i izvrsne referencije na tom tržištu i zapravo pokazali da naša tehnologija ne zaostaje za svom tom svjetskom tehnologijom i konkurencijom koja radi slične stvari", kaže Grubeša.

Unatoč pandemiji ova poslovna godina za samoborsku tvrtku bit će jako doba. Uz više napora nego u normalnim uvjetima, uspjeli su povećati prodaju i probiti se na velika tržišta. Rast će biti kao i proteklih godna - između 30 i 40 posto, a možda i malo veći. U ovoj kriznoj godini uspjeli su zaposliti i četiri nova zaposlenika, što je mnogo s obzirom na veličinu tvrtke.

U timu je sada 13 mladih stručnjaka, a na njihovim projektima radi i nekoliko FER-ovaca. Dio posla prepuštaju kooperantima, a riječ je o desetak tvrtki, uglavnom iz Hrvatske, koje odrađuju dio procesa u proizvodnji. U sljedećoj godini cilj im je proširiti se na nova tržišta i fokusirati se na segment sigurnosti i tehničke zaštite, što im je do sada bila najslabija karika. "Odradit ćemo barem još 40 razvojnih projekata, a onda ćemo vidjeti što će biti za nekih 10-ak godina", zaključuje Grubeša.

(Privredni vjesnik)

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz