EcoCortec: Volvo, Airbus, Ford, Toyota, Mercedes i GM ugrađuju bioplastiku iz Belog Manastira

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_109910375_cr.jpg

EcoCortec izvozi u EU, zemlje EFTA-e, Aziju i Ameriku. Kod ukupnih prihoda više od devedeset posto ostvaruju izvozom. Najveći kupci EcoCortecovih proizvoda su Volvo, Airbus, Ford, Toyota, Mercedes i General Motors. Najveći pak dobavljači Ecocorteca su Resinex, Slovnaft i HEP.

- Planiram uskoro nove investicije u Hrvatskoj, ne samo jer je to moja domovina, nego zato što je smatram odličnom točkom za ulaganja u tehnologije obnovljivih izvora. Volio bih vidjeti one koji su me nazivali prevarantom koja su njihova postignuća u posljednjih dvadeset godina i koliko su pridonijeli hrvatskom gospodarstvu, osim što odlično žive na račun poreznih obveznika - riječi su Borisa Mikšića, vlasnika belomanastirskog EcoCorteca, izgovorene uoči Božića za tvrtkin bilten.

Kompanija koja se bavi proizvodnjom patentiranih vrećica i folija za zaštitu od korozije prošlu je godinu završila s još boljim rezultatom nego prethodnu, iako, kao i u svakoj uostalom, ima prostora za popravak, primjerice bolju likvidnost, iako ništa nije prijeteće. Tako je prihod u 2023. iznosio 10,1 milijun eura (u 2022. ostvareno je 8,4 milijuna eura), a dobit je više nego udvostručena, na 1,5 milijuna eura u odnosu na 2022. kada je bila 650.800 eura. Svakako je na rast prihoda utjecala inflacija, ali ako pogledamo unazad pet godina, od 2018. kada nije bilo inflacije, kao ni sljedeće 2019., vidimo da je prihod i više nego udvostručen.

Bioplastika nalazi tržište, dodaje direktorica EcoCorteca Dijana Zrinski, jer izvoze u EU, zemlje EFTA-e, Aziju i Ameriku. U posljednje tri godine prihodi od izvoza bili su 24,7 milijuna eura, kaže Zrinski, što znači, pogledamo li podatke iz Poslovne Hrvatske za 2021. godinu (7,4 milijuna eura) i 2022. godinu (7,8 milijuna eura), da je izvoz u 2023. godini bio oko 9,5 milijuna eura, što je porast koliko i otprilike i porast ukupnih prihoda.

Kad smo već kod ukupnih prihoda, jasno je da se više od devedeset posto ostvaruje izvozom. Najveći kupci EcoCortecovih proizvoda su Volvo, Airbus, Ford, Toyota, Mercedes i General Motors. Najveći pak dobavljači Ecocorteca su Resinex, Slovnaft i HEP.

Riječ je inače o dugogodišnjim dobavljačima i nije bilo potrebe mijenjati ih. Koji su pak najvažniji elementi poslovne i razvojne politike za sljedeće razdoblje, odnosno koja je strategija i što očekuju u EcoCortecu, bilo je naše sljedeće pitanje.

Zrinski kaže da inače kontinuirano razvijaju nove proizvode i prednjače u ekološkim inovacijama u industriji zaštite od korozije. - Tim putom nastavljamo i u budućnosti. U planu nam je i širenje EcoCortecova kompleksa te općenito nove investicije u Hrvatskoj, o kojima zasad ne možemo više reći. Sve naše investicije karakterizira održivost i počivaju na cirkularnoj ekonomiji, pa na tome temeljimo i buduće investicije. Dugoročni nam je cilj postati najveći proizvođač VCI pakiranja u ovom dijelu svijeta s bazom u Hrvatskoj. S obzirom na čvrste ciljeve i zadane vrijednosti koje smo si postavili kao kompanija, očekujemo i daljnje odlično pozicioniranje na tržištu, ne samo europskom već i svjetskom - ističe Zrinski.

(Lider)

 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz