- Objavljeno: 25.09.2020.
Dodatni poticaj izvozu pršuta je njegova vrhunska kvaliteta
U 2019. Hrvatska je izvezla 910 tona proizvoda od plećke i buta u vrijednosti 6,3 milijuna eura. Na tržišta zemalja EU-a u 2019. plasirano je 83 posto vrijednosti ovih proizvoda. U 2019. prvo izvozno tržište za ove proizvode, s udjelom od 37 posto u ukupnoj vrijednosti izvoza proizvoda od plećke i buta, jest Slovenija, a potom slijede Poljska i Njemačka.
Šampion 6. Dana pršuta dalmatinski je pršut tvrtke Smjeli. Riječ je o manifestaciji koja se ove godine održava 25. i 26. kolovoza u Zadru."HGK podržava Dane pršuta još od osnivanja Klastera hrvatskog pršuta jer smatramo da u proizvodnji pršuta, koji zbog svojih vrhunskih senzornih svojstava i specifične tradicionalne tehnologije proizvodnje, ima velik potencijal, i to ne samo u turističkoj ponudi već i u izvozu", poručio je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.
"Zbog krize uzrokovane pandemijom u prvih osam mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje prošle godine, bilježimo pad turizma za gotovo 50 posto, a južnije od Zadra zabilježili smo još snažniji pad. Pad turističke potrošnje i blokada HoReCa kanala posebno je utjecala na smanjenje potražnje i prodaje vina i pršuta koji su perjanica eno-gastronomske ponude i dio identiteta pojedinih turistički destinacija ovdje na Jadranu, ali i na kontinentu", rekao je Kovačević.
Dodatni poticaj izvozu pršuta svakako je i njegova vrhunska kvaliteta, o čemu svjedoči i to da su krčki, drniški i dalmatinski pršuti zaštićeni oznakom zemljopisnog podrijetla, a istarski oznakom izvornosti.
Hrvatska je još uvijek velika uvoznica pršuta, s manje od 500.000 komada ne podmiruje ni 50 posto vlastitih potreba. Još uvijek bilježimo veliki uvoz, ali vjerujem, poručio je Kovačević, da će se zbog povećanja proizvodnih kapaciteta situacija promijeniti i da ćemo postići samodostatnost. Inače, u 2019. Hrvatska je uvezla 3.646 tona proizvoda od plećke i buta u vrijednosti višoj od 20 milijuna eura, a izvezla 910 tona vrijednosti 6,3 milijuna eura.
Na tržišta zemalja EU-a u 2019. godini plasirano je 83 posto vrijednosti ovih proizvoda. U 2019. godini prvo izvozno tržište za ove proizvode, s udjelom od 37 posto u ukupnoj vrijednosti izvoza proizvoda od plećke i buta, jest Slovenija, a potom slijede Poljska i Njemačka.
(Privredni vjesnik)