Dobro vino 'daleko se pije', autohtone sorte Zagore i u SAD-u i Kanadi

Slika /slike 1/Poljoprivreda i ribarstvo/P-H20151127000410.jpg

Vinari Dalmatinske zagore prisutni su po restoranima širom Dalmacije, krenuli su u osvajanje zagrebačkoga tržišta, a izvoze u Njemačku, Austriju, Nizozemsku, SAD i Kanadu te susjedna tržišta, kao što su BiH i Srbija.

Razvoj vinarstva u Dalmaciji nastavlja se ubrzanim trendom, a u porastu je i broj mladih vinara koji ulaze u vinogradarsku proizvodnju.

Braća Milan i Nikola Grabovac uz oca nastavljaju obiteljsku tradiciju vinarstva koja je u toj obitelji prisutna od davne 1812.godine. Moderna vinarija koja i danas posluje postoji od 1994. godine i zapošljava sedmero ljudi.

Glavne sorte su im kujundžuša, trnjak i vranac, vinogradi se prostiru na 11,5 hektara te im je u planu kroz dvije godine doći do površine od 25 hektara. Godišnja proizvodnja vinarije Grabovac je između 70.000 i 100.000 litara, a Nikola se pohvalio i kako su proizveli prvi pjenušac u Dalmaciji.

Najčešći turisti koji posjećuju posjed su uglavnom Skandinavci i Britanci. "Blizina Makarske nam je bila ključna kad smo donijeli odluku da otvorimo kušaonicu. Sudjelujemo i u akciji HGK u sklopu koje promoviramo vina na srpskom tržištu na festivalima poput BeoWine, Novosadski salon vina i Wine style, a uskoro ćemo ugostiti i beogradske vinske novinare", kaže Grabovac.

Glavne sorte ove vinarije iz Vrgorca su trnjak, crljenak i rukatac, dakle samo domaće sorte jer je glavni fokus vinarije promovirati upravo autohtonost. "U postupku je izvoz malih boutique vinarija u SAD. Uzorci su poslani i bit će to oko 1000 butelja godišnje", pohvalio se vinar Goran Franić. "U postupku je izvoz malih boutique vinarija u SAD. Uzorci su poslani i bit će to oko 1000 butelja godišnje", pohvalio se Franić.

Vinarija Krolo u Strmendolcu nadomak Trilja prvu je berbu imala 2006. godine. U pitanju je vinarija koja u proizvodnji kombinira internacionalne i autohtone sorte. "Prisutni smo po restoranima širom Dalmacije i krenuli smo u osvajanje zagrebačkoga tržišta, a 30 posto naše proizvodnje izvozimo. Trenutačno u Njemačku, Austriju, Nizozemsku i Kanadu, nedavno smo bili na sajmu u Vancouveru gdje smo predstavili naše sorte.

Nova tržišta koja su nam u fokusu su naša susjedna tržišta poput BiH i Srbije. Uz to radimo i na tematskim vinskim turama za turiste kroz koje upoznaju tradiciju Cetinske krajine. Nama vinarima je u cilju dovesti goste koji će kušati i kupiti vino na našem kućnom pragu, a ciljamo i na to da taj vinski turizam podignemo na višu razinu", otkriva vinar Dražan Krolo.

(Poslovni dnevnik)



Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz