Dobre najave 2026. godine za hrvatski turizam iz Velike Britanije

Slika /dokumenti/turizam RH u VB.jpg

U sklopu hrvatskog predstavljanja na WTM održana je u utorak i prva nacionalna gastro prezentacija, koju su vodili chefovi hrvatskih restorana Rudolf Štefan i Ante Udovičić, objedinjujući bogatu hrvatsku tradiciju i suvremene kulinarske trendove s raznolikim lokalnim sastojcima, autohtonih okusa i kreativnošću. Održana je i prezentacija i degustacija hrvatskih vina, sireva i drugih namirnica u suradnji HTZ-a i HGK.

Partneri iz Ujedinjenog Kraljevstava (UK) za 2026. godinu očekuju sličan intenzitet putovanja u Hrvatsku kao i ove godine, s većom potražnjom u pred i posezoni, no za ljeto se preporuča oprez s cijenama, poručili su s burze WTM London ministar turizma Tonči Glavina i direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

WTM London, jedna od vodećih svjetskih turističkih burzi, održava se 45. puta od 4. do 6. studenoga, s gotovo 5000 izlagača među kojima je i Hrvatska čiji turizam predstavlja Hrvatska turistička zajednica i više od 30 turističkih tvrtki i zajednica te Croatia Airlines i drugi.

Ministar Glavina i direktor Staničić prvog su dana WTM-a razgovarali s predstavnicima touroperatora i avioprijevoznika iz UK-a te Britanskog udruženje putničkih agencija (ABTA). Gotovo svi najavili su proširenje programa za Hrvatsku.

S Jet2.comom, koji je među najveća tri touroperatora u UK-u, HTZ je potpisao memorandum o suradnji za iduće četiri godine, odnosno do 2029., s ciljem povećanja broja britanskih turista u Hrvatskoj za oko 45 posto, u odnosu na više od 825 tisuća do sada ove godine, rekao je Staničić.

"Britansko tržište ove godine je među onima s kojih je došlo više turista. To očekujemo i iduće godine u kojoj će velik uspjeh biti ponoviti rezultate ove godine, s obzirom da UK najavljuje uvođenje novih poreza, što će zasigurno utjecati na gospodarstvo i potrošnju. Zbog toga je za to tržište potreban veći oprez u formiranju cijena, posebice za ljeto, iako partneri kažu da je Hrvatska u blagom rastu na britanskom tržištu u odnosu na mediteransku konkurenciju", rekao je ministar.

Hrvatska planira za oko 15 posto povećati ulaganja u kampanje na tom tržištu za jači aviopromet, rekao je ministar Glavina. Dodao je da na potražnju utječu klimatske promjene, cijene i ljetne gužve te da će se "trebati jako potruditi da turisti dođu u srpnju kao što je nekada trebalo za lipanj”.

O svemu tome i drugim izazovima Glavina će razgovarati na okruglom stolu s ministrima Grčke, Italije i Francuske, na poziv britanske ministrice za turizam, sport i kulturu Stephanie Peacock.

Direktorica HTZ-ova predstavništva u Londonu Bisera Fabrio i PR menadžerica Ivana Shiell iz agencije Aviareps UK, koja radi i za hrvatsko tržište, ocijenile su da su hrvatske cijene za britanske turiste još relativno povoljne. Očekuje se da će dolascima britanskih turista u Hrvatsku, posebice u Zagreb u vrijeme Adventa, pridonijeti skora kampanja Turističke zajednice grada Zagreba (TZGZ) na 30 postaja londonske podzemne željeznice.

Postoji velik interes britanskih turista za dolaskom u Zagreb na Advent, jer nailaze na kvalitetu smještaja, gastronomije i druge ponude koja je često visoko iznad cijena, rekla je direktorica zagrebačkog TZ-a Martina Bienenfeld.

Optimistični za iduću godinu su i iz Udruge hrvatskih putničkih agencija kao i iz tvrtki Uniline, Valamar, Maistre i drugih koje su izlagači na hrvatskom štandu na WTM-u, uz turističke zajednice iz nekoliko županija i gradova.

Predstavnici Croatia Airlinesa također su zadovoljni prometom iz UK-a, s time da ove godine, treću za redom, produljuju ljetnu liniju Split-London(Heatrow) do početka siječnja 2026., u očekivanju da će dogovoriti i da bude još dulja.

U sklopu hrvatskog predstavljanja na WTM održana je u utorak i prva nacionalna gastro prezentacija, koju su vodili chefovi hrvatskih restorana Rudolf Štefan i Ante Udovičić, objedinjujući bogatu hrvatsku tradiciju i suvremene kulinarske trendove s raznolikim lokalnim sastojcima, autohtonih okusa i kreativnošću. Održana je i prezentacija i degustacija hrvatskih vina, sireva i drugih namirnica u suradnji HTZ-a i Hrvatske gospodarske komore (HGK).

(Hina)

 

Vijesti iz medija | Sajmovi | Hrvatski izvoz