CroMilk: Kinesko tržište prilika za domaću mljekarsku industriju

Slika /slike 1/Poljoprivreda i ribarstvo/kina-rh-mlijeko.jpg

Mogućnost izvoza na kinesko tržište za hrvatsku mljekarsku industriju je značajna prilika, a hoće li biti iskorištena ovisit će i o tome hoće li primarna proizvodnja mlijeka moći pratiti potrebe prerade za tako veliko tržište.

Mogućnost izvoza na kinesko tržište za hrvatsku mljekarsku industriju je značajna prilika, a hoće li biti iskorištena ovisit će i o tome hoće li primarna proizvodnja mlijeka moći pratiti potrebe prerade za tako veliko tržište, ocijenio je u četvrtak predsjednik Udruge hrvatskih otkupljivača i prerađivača mlijeka – CroMilk Dalibor Janda.

Ministarstvo poljoprivrede u srijedu je priopćilo da za domaće mlijeko i mliječne proizvode otvaraju vrata kineskog tržišta. Naime, pregovori s Glavnom carinskom upravom Narodne Republike Kine završeni su usuglašavanjem zajedničkog Protokola o veterinarskim i javno zdravstvenim zahtjevima za mliječne proizvode namijenjene izvozu iz Hrvatske u Kinu, koji je potpisan u srijedu u Vladi.

Janda navodi da se potpisivanjem protokola potvrđuje da su ispunjeni svi veterinarsko-sanitarni zahtjevi i uklonjene barijere za izvoz mlijeka i mliječnih proizvoda na kinesko tržište.
Iznio je i podatke da je 2018., prema podacima Hrvatske gospodarske komore, iz Hrvatske izvezeno ukupno 55.831 tona mlijeka i mliječnih proizvoda u vrijednosti od gotovo 514 milijuna kuna, što je rast za 13,9 posto u odnosu na 2017. godinu.

Međutim, rast izvoza prati i rast uvoza. On je u 2018. vrijednosno rastao u odnosu na 2017. za 2,47 posto na gotovo 1,7 milijardi kuna. U Hrvatsku je tako lani uvezeno s unutarnjeg tržišta EU i iz trećih zemalja 273.367 tona mlijeka i mliječnih proizvoda, ponajviše zbog sve manje dostatnosti domaćeg mlijeka za preradu koja je iznosila 52 posto, napominje Janda.

Dodaje kako trenutno najveću priliku za izvoz na kinesko tržište imaju najveći prerađivači mlijeka, ali je prerano govoriti s kojim će se proizvodima i u kojoj količini oni moći pojaviti na tom tržištu. Janda smatra da to ovisi i o navikama potrošača na tom tržištu, a predviđa se u budućnosti veća potražnja za sirom i fermentiranim mliječnim proizvodima što svakako predstavlja priliku za domaće prerađivače.

(Hina)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz