Četiri čelične brane putuju u Veneciju

Slika /slike 1/HINA/P-H20160219000442.jpg

U Veneciju su dopremljene četiri čelične brane izgrađene u Brodograđevnoj industriji Split. Zahtjevnu operaciju ukrcaja sa samohodnim modularnim transporterima velike nosivosti i u suradnji s Hrvatskim registrom brodova obavila je tvrtka Brodosplit-Transportna sredstva.

U Veneciju su u utorak dopremljene četiri čelične brane izgrađene u Brodograđevnoj industriji Split. Do samog ulaza u lagunu gdje će se brane ugraditi dovukao ih je remorker Garibaldo snage motora 2x2480 KS. Prve četiri brane vukla je barža za prijevoz specijalnih tereta imena Archimedes, duga 91,5 metara, široka 27,5 metara i nosivosti 9600 tona. Ukupno su teške 1300 tona.

Zahtjevnu operaciju ukrcaja sa samohodnim modularnim transporterima velike nosivosti i u suradnji s Hrvatskim registrom brodova obavila je tvrtka Brodosplit-Transportna sredstva.

U projektu Mojsije, jednom od najvećih građevinskih projekata u povijesti Italije, predviđeno je postavljanje ukupno 78 brana, a Brodosplit će isporučiti 63 brane dimenzija 27-30 puta 20 metara, visine 4-5 metara i težine 320-380 tona koje obuhvaćaju 20.000 tona ugrađenog čelika ukupne vrijednosti s radovima i logistikom vrednijom od 70 milijuna eura. Preostale brane transportirat će se u prosjeku svakih 10 dana.

Nakon provedenih međunarodnih natječaja za gradnju 63 čelična vrata, koja će biti instalirana na morskim prolazima Malamocco, Chioggia i San Nicolo što kroz Venecijansku lagunu vode prema Veneciji s ciljem zaustavljanja utjecaja plime na grad, za najboljeg graditelja izabran je Brodosplit koji će pridonijeti spašavanju Venecije od velikih problema s plimom.

Brane su konstruirane kao specijalni rezervoari napunjeni zrakom, odnosno vodom. Napunjene vodom ležat će na dnu mora, a punjenjem zrakom podizat će se prema površini i zatvarati ulaze u lagunu. Kada se ispumpa zrak, ponovno će se napuniti vodom i leći na dno mora.

(Privredni vjesnik)


 

Vijesti iz medija | Uspjesi izvoznika | Strana tržišta i prilike