- Objavljeno: 20.05.2015.
Azija postaje tržište snova za hrvatske brendove
Već desetljeće i pol Japanci uživaju u delicijama spravljenim od tune uzgojene u Jadranu, dok turisti iz te prekooceanske zemlje odmor u Hrvatskoj u pravilu zaključe "čisteći" police trgovina napunjene Bajaderom.
U Japanu se mogu kušati i Agrokorovo vino Belje graševina te lepeza crnih vina brenda Korlat tvrtke Badel 1862, koja cijene i vinoljupci iz Kine kamo je izvoz krenuo 2012. I to ne samo vina nego i Pelinkovac Antique i Medica, a te godine otvoren je i vinski klub Badela 1862 u Hangzhou, gradu sa gotovo osam milijuna stanovnika.
Hrvatski proizvođači hrane i pića, premda imaju i potencijal i brendove, dosta kasno su fokus usmjerili ka mnogoljudnim i financijski jakim dalekoistočnim tržištima. U izvoznim ambicijama, čini se, uspavao ih je siguran plasman u zemlje uže regije te na tržište Europske unije. Nakon što je prostor Cefte, u drugoj polovici 2013., donio nove kriterije, trgovanja krenulo se u traženje novih niša. U jesen 2014. tako su Kraš i Zagrebačka pivovara pustili izvozne "strelice" prema Koreji kamo su prodane prve pošiljke Kiki i gumenih bonbona, odnosno Ožujskog piva, dok su napolitanke najvećeg hrvatskog konditora u tom razdoblju plasirane japanskim kupcima. Ti poslovni kontakti bili su svojevrsna uvertira koja je proteklih dana dobila nastavak.
Naime, Agrokor, Badel 1862, Kraš i Vindija, uz uključivanje Hrvatske gospodarske komore i Hrvatsko-korejskog poslovnog kluba, promotivno su predstavili svoje najjače brendove na sajmu "Seoul Food 2015" u konkurenciji 1500 izlagača čije je štandove razgledalo više od 50.000 posjetitelja, mahom poslovnih ljudi koji se bave uvozom i izvozom prehrambenog asortimana. Činjenica da je Hrvatsku tijekom 2014. posjetilo više od 270.000 Korejaca te se za ovu godinu najavljuje dolazak više od 400 tisuća turista iz te daleke destinacije, više je nego dobar pokazatelj lokalnim tvrtkama da u Koreji potraže partnere za izvoz jakih hrvatskih brendova, od kojih su neki već i globalno prepoznatljivi.
Hrvatski proizvođači hrane i pića, premda imaju i potencijal i brendove, dosta kasno su fokus usmjerili ka mnogoljudnim i financijski jakim dalekoistočnim tržištima. U izvoznim ambicijama, čini se, uspavao ih je siguran plasman u zemlje uže regije te na tržište Europske unije. Nakon što je prostor Cefte, u drugoj polovici 2013., donio nove kriterije, trgovanja krenulo se u traženje novih niša. U jesen 2014. tako su Kraš i Zagrebačka pivovara pustili izvozne "strelice" prema Koreji kamo su prodane prve pošiljke Kiki i gumenih bonbona, odnosno Ožujskog piva, dok su napolitanke najvećeg hrvatskog konditora u tom razdoblju plasirane japanskim kupcima. Ti poslovni kontakti bili su svojevrsna uvertira koja je proteklih dana dobila nastavak.
Naime, Agrokor, Badel 1862, Kraš i Vindija, uz uključivanje Hrvatske gospodarske komore i Hrvatsko-korejskog poslovnog kluba, promotivno su predstavili svoje najjače brendove na sajmu "Seoul Food 2015" u konkurenciji 1500 izlagača čije je štandove razgledalo više od 50.000 posjetitelja, mahom poslovnih ljudi koji se bave uvozom i izvozom prehrambenog asortimana. Činjenica da je Hrvatsku tijekom 2014. posjetilo više od 270.000 Korejaca te se za ovu godinu najavljuje dolazak više od 400 tisuća turista iz te daleke destinacije, više je nego dobar pokazatelj lokalnim tvrtkama da u Koreji potraže partnere za izvoz jakih hrvatskih brendova, od kojih su neki već i globalno prepoznatljivi.