Američka mornarica udvostručila prihode Viktora Lenca

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_280790978_cr.jpg

Posao s mornaricom SAD-a nije jedini razlog ovako dobrih lanjskih poslovnih rezultata brodogradilišta u Martinšćici, ali je zasigurno tome najviše pridonio.

Posao s mornaricom SAD-a nije jedini razlog ovako dobrih lanjskih poslovnih rezultata brodogradilišta u Martinšćici, ali je zasigurno tome najviše pridonio. Unatoč dvama zahtjevnim preinakama, takvog obima da bi se čak moglo govoriti da je riječ o novogradnjama, Lenčeva tri doka bila su praktički konstantno puna.
 
Do konca rujna, obavljeno je 57 standardnih remonta brodova pri čemu je najveći, »jedanaestica«, tri mjeseca bio zauzet s USS Mount Whitneyjem. Ova nakrcanost poslom rezultirala je i da se s osnove remonta u Lenac u prvih devet mjeseci slilo 17 milijuna dolara.
 
Minula godina po ostvarenim će prihodima biti rekordna za Brodogradilište Viktor Lenac, moguće i u okvirima posljednjih dvadesetak godina. Premda podvlačenje crte i završni račun za 2015. tek slijedi, zadnja izvješća ukazuju da je u prva tri kvartala brodogradilište gotovo udvostručilo prihode koji su iznosili 446 milijuna kuna, pa je praktički samo pitanje za koliko su to Lenac i njegovih petstotinjak zaposlenika uspjeli nadmašiti svoje prijašnje poslovne rezultate.
 
Brodogradilište u Martinšćici po obimu ugovorenih poslova se napregnulo gotovo do krajnjih granica. Puno je toga bilo na kocki, što nije ostavljalo prostora ni za kakav „kiks“ jer bi moguće posljedice bile vrlo velike. Posebno kritičan bio je sam početak godine kada je brodogradilište moralo koordinirati između svoja dva najveća posla – završetka zahtjevne preinake na kabelopolagaču Prysmiana, dok im je sredinom siječnja uplovio zapovjedni brod američke Šeste flote USS Mount Whitney na svoju prvu veliku obnovu iz petogodišnjeg programa kojom mornarica SAD-a želi produljiti životni vijek ovog broda za najmanje 25 godina.
 
Kada je ujesen 2014. Lenac dobio taj posao sa Američkom ratnom mornaricom, u jakoj konkurenciji s drugim mediteranskim brodogradilištima kao što su španjolski Navantia ili, primjerice, talijanski Fincantieri, ugovorena vrijednost poslova na brodu USS Mount Whitney bila je 21 milijun dolara, da bi se na koncu, s naknadno dogovorenim radovima, to naraslo na više od 30 milijuna dolara. Umjesto planiranih sedam mjeseci, brod i dobar dio posade na koncu su se u Lencu zadržali gotovo punih osam mjeseci.
 
Amerikanci su odlučili u Lencu napraviti i određene zahvate koji su prvotno bili previđeni za 2016., kao što je antikorozivno tretiranje kompletne palube i helidroma. U suradnji s riječkim Brodoplanom, projektni tim Lenca napravio je i 3D model USS Mount Whitneyja, sa svom novoinstaliranom opremom i prostorima, što će Amerikancima poslužiti kao dobra polazna točka za sve buduće projekte i zahvate na ovom brodu.

(Novi list)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz