Zagrebačka IT tvrtka Axilis proizvođač je softvera i pronašla je novi recept za širenje na najveće tržište za informatičke kompanije na svijetu te ujedno tržište od kojeg velika očekivanja imaju vodeći proizvođači softvera poput Infinuma i FIVE-a.
Manje poznata zagrebačka IT tvrtka Axilis ovog ljeta plijeni veliku pozornost hrvatskih softverskih izvoznika. Axilis je prije pet godina osnovao jedan od najboljih hrvatskih programera Bruno Kovačić, i to dok je još studirao na FER-u. Dvije godine nakon studija tvrtka mu je imala neto dobit od 1,3 milijuna kuna i promet od gotovo pola milijuna eura. Lani mu je promet porastao 26,3% pna 4,1 milijun kuna, a neto dobit na 1,4 milijuna. Ono zbog čega se ovih dana mnogo priča o Axilisu je njegov proboj u SAD.
Zagrebački je proizvođač softvera pronašao novi recept za širenje na najveće tržište za informatičke kompanije na svijetu te ujedno tržište od kojeg velika očekivanja imaju vodeći proizvođači softvera poput Infinuma i FIVE-a. I dok neki domaći osnivači i direktori softverskih tvrtki, poput Tomislava Cara iz Infinuma, odlaze na duže vrijeme živjeti u SAD ili poput Luke Abrusa iz FIVE-a stvaraju prodajne timove koji u SAD učestalo putuju da bi prodavali, Kovačić iz Axilisa tamo je pronašao poslovnog partnera. "Lani smo više od 80 posto poslova napravili u inozemstvu i taj postotak dalje raste, a osim što radimo za Tevu u Izraelu, posebno nam raste prodaja u SAD-u odakle nam ove godine dolazi 90 posto novih poslova", kaže Kovačić.
Pojašnjava da je ugovorio poslovnu suradnju sa suosnivačem startup akceleratora Betaspring iz New Yorka Jackom Templinom. On mu razvija posao u SAD-u te tamo radi prodaju. Axilis je u New Yorku otvorio i ured. Zasad samo s jednim zaposlenim. No, Kovačić kaže da ključno što je našao osobu koja je istinski motivirana i da ne brine da će se posao tamo dodatno proširiti. No, suradnja nije započela odmah. Štoviše, ističe da je nije inicirao Axilis već sam Templin: "Prilično velika korporacija za koju je radio imala je jedan problem koji nije mogla riješiti i zbog toga su mogli propasti, a Templin je, nakon što je uvidio da u SAD-u ne može pronaći dovoljno dobre talente, odlučio potražiti nekoga u istočnoj Europi. I pronašao je - Axilis".
Iako su, veli, taj posao za njega odradili dobro i brzo, to još nije bio okidač za partnersku suradnju. "Nakon toga smo za njega odradili pet projekata kroz koje je on testirao nas, a mi njega, i mislim da se i njemu svidjelo što i kako možemo zajedno raditi, jer je nakon toga pokazao interes za suradnjom", kaže Kovačić. O drugim detaljima dogovora zasad nije želio govoriti. Ističe tek da mu takva suradnja otvara prostor da s američkim klijentima prvo razgovara o potrebama, kvaliteti i svim ostalim aspektima projekta prije nego se dotaknu cijene. S druge strane, većinu konkurenata izvan SAD-a prvo se pita za cijenu, a posebno softveraše iz Indije.
Zbog širenja u SAD-u odlučio treći put u pet godina proširiti ured. Zapošljava 17 programera i dizajnera u Hrvatskoj, plan je zaposliti ih još toliko. U idućih pola godine barem 10. Axilis na popisu klijenata i partnera na internetskim stranicama navodi velike tvrtke od Teve, Plive, Konzuma, Asseca SEE, Bayera, King ICT-a i mStarta. No, niša u SAD-u je drukčija."U SAD-u nas interesiraju startupi koji su došli do izvora financiranja, znači imaju novac za platiti uslugu, a trebaju rješenja za neke tehničke probleme i druge usluge softverskog razvoja", zaključuje Kovačić.
(Poslovni dnevnik)
Vijesti iz medija |
Strana tržišta |
Hrvatski izvoz