Put od obiteljske pržionice do drugog mjesta na hrvatskom tržištu kave

U posljednje dvije godine interni kapaciteti orijentirani su prema stranim tržištima, a intenzivni pregovori su urodili plodom, pa se Anamaria proizvodi mogu naći u skandinavskim zemljama, SAD-u, Rusiji i Kazahstanu.

Tvrtka Anamarija Company ove godine slavi 25 godina postojanja, baš kao i Republika Hrvatska. U svom razvoju suočavala se sa sličnim problemima kao i naša država. Mučno razdoblje rata, poslijeratno razdoblje tranzicije i uspostava tržišnog gospodarstva, nekoliko godina prividnog mira koje je naprasno prekinula gospodarska kriza maksimalno su otežali ionako izazovan zadatak etabliranja među potrošačima.

Anamaria je svoj put počela kao mala obiteljska pržionica na zagrebačkoj periferiji. Nakon ratnog razdoblja polako počinje uzlazna putanja, period u kojem je Anamaria izrasla u respektabilnu tvrtku i brend prepoznat i omiljen među potrošačima.

U početku su u Anamariji proizvodili isključivo prženu mljevenu kavu, odnosno kavu u zrnu. No već početkom 90-ih godina na tržištu se pojavljuju i prve instant kave i instant cappuccino prahovi, koji su trebali oponašati gustu i ukusnu pjenu svojstvenu pravom talijanskom cappuccinu.

Danas te proizvode poznajemo kao „classic“ varijante instant kave, dok je s vremenom proporcionalno potražnji rasla i inovativnost proizvođača, pa se na tržištu pojavljuju i prvi aromatizirani instant napici.

Početkom 2000-ih raste ponuda i potražnja za coffee mixevima, pa se pojavljuju prve verzije instant kave s već dodanim mlijekom u prahu, poznate kao 2u1, te 3u1 verzije koje sadrže i mlijeko i šećer. Današnji užurbani način života nalaže uštedu vremena na svim poljima, pa su na ovaj način potrošači instant kave uštedjeli vrijeme potrebno za dodavanje mlijeka i šećera.

Da su Hrvati kavopije opće je poznata stvar, a svoj omiljeni topli napitak ispijaju u vlastitim domovima i ugostiteljskim objektima. U našoj kulturi je kava više od pukog izvora kofeina, riječ je o svojevrsnom društvenom ritualu. Prema nekim istraživanjima 80% odraslih osoba u Hrvatskoj popije barem 1 šalicu kave dnevno. Godišnja potrošnja kave po glavi stanovnika u Hrvatskoj viša je od svjetskog, ali ipak nešto niža od prosjeka EU, i iznosi oko 5 kg po stanovniku.

Daleko najveću potrošnju kave bilježe nordijske zemlje, pa se tako u Finskoj potroši godišnje i preko 12 kg kave po stanovniku, što odgovara dnevnoj količini od oko četiri šalice. Što se tiče hrvatskog tržišta, prema podacima iz 2015. godine, u Hrvatskoj 77,5 % prodane kave otpada na mljevenu kavu i kavu u zrnu, 16, 8 % na mješavine, a 5, 7 % na instant napitke. Što se tiče udjela među proizvođačima, Anamaria kava drži čvrsto drugo mjesto u većini tržišnih kategorija.


U tvrtki Anamaria trenutno je zaposleno 75 ljudi, a sirova kava koja se koristi u mješavinama većinom stiže iz zemalja Južne Amerike, ponajprije Brazila, dok se kava uvozi i iz Indije.

Od krizne 2012. godine kontinuirano rastu prihodi i dobit, a isto se očekuje i sljedećih godina. Dosadašnji fokus Anamarije bila su domaćinstva, no s obzirom na vrlo visoku zastupljenost u tom segmentu i dugogodišnju čvrstu drugu poziciju na tržištu, planovi su usmjereni ka širenju HoReca kanala, dodatnoj ekspanziji na tržištu i potvrđivanju pozicije kao jednog od vodećih opskrbljivača kvalitetnom kavom na tržištu Republike Hrvatske.

U posljednje dvije godine interni kapaciteti orijentirani su prema stranim tržištima, a intenzivni pregovori su urodili plodom, pa se Anamaria proizvodi mogu naći u skandinavskim zemljama, SAD-u, Rusiji i Kazahstanu. Osvajanje dalekih prostranstava visoko kvalitetnom kavom najbolja je potvrda da je Anamaria nakon 25 godina i skromnih početaka tvrtka svijetle sadašnjosti i još svjetlije budućnosti. 

(Poslovni dnevnik)
 

Vijesti iz medija | Uspjesi izvoznika