Ciburiproduct se na vrijeme prilagodio novim uvjetima te svoje proizvode danas na tržište plasiraju putem distribucijske mreže nacionalnih veleprodajnih kuća i trgovačkih lanaca, a istovremeno izvoze i na austrijska, slovenska te talijanska tržišta.
Iako u Hrvatskoj obiteljska poljoprivredna gospodarstva specijalizirana za proizvodnju, uzgoj i preradu povrća nisu rijetkost, malo je OPG-ova koji se mogu pohvaliti četrdesetogodišnjom tradicijom uspješnog poslovanja poput pazinskog Ciburiproducta. Do statusa najvećeg proizvođača kupusa u regiji došli su fokusiranjem na jedan proizvod kao ključni dio asortimana i sustavnim ulaganju u proizvodnju. Zapošljavaju devet radnika, a tijekom berbe voća i povrća sezonski zapošljavaju, svake godine sve više.
Korisnici su i državnih poticaja te su im u opremanju objekta za preradu i kiseljenje kupusa pomogla sredstva Ministarstva poljoprivrede za kapitalna ulaganja. vlasnik Ciburiproducta, Dean Matić kaže da je Ciburiproduct sada spreman i za sljedeći korak, natječaj Europske Unije za modernizaciju proizvodnje, kako bi se što je više moguće približili europskim standardima.
Ciburiproduct se na vrijeme prilagodio novim uvjetima te svoje proizvode danas na tržište plasiraju upravo putem distribucijske mreže nacionalnih veleprodajnih kuća i trgovačkih lanaca, a istovremeno izvoze i na austrijska, slovenska te talijanska tržišta.
S obzirom na to da je kupus u komercijalnoj proizvodnji najzastupljenija povrtna kultura u ovom dijelu Europe, konkurencija na tržištu je vrlo jaka. No, njihovo su rješenje visoki proizvodni kapaciteti. Naime, u jednom proizvodnom turnusu ovaj OPG može ukiseliti do tisuću tona kupusa te uz vlastitu proizvodnju povrće kupuju i od kooperanata. Njihova radna sezona, kaže Matić, traje cijele godine. Raspolažu poljoprivrednim površinama od 30 hektara na kojima je u rasponu od pet kilometara smještena sva poljoprivredna proizvodnja svježeg kupusa, ali i luka, cikle te ostalog sezonskog povrća.
Osim konkurencije, susreli su se i s izazovom zaokreta s tradicionalnog načina prodaje na tržnicama na prodaju u trgovačkim lancima u skladu s čime su se promijenile i potrošačke navike. Tržnice imaju kraće radno vrijeme od velikih trgovačkih centara te sve više ljudi kupuje onamo. Zahtjevi trgovaca prema proizvođačima ponešto su drugačiji i odnose se na veće količine proizvoda, sigurnu opskrbu, standardnu kakvoću, funkcionalno pakiranje te niske cijene.
Sigurnost u nastupu koju Ciburiproduct ima, višedesetljetno poslovno iskustvo i najava uvođenja novih tehnologija i inovacija, razlozi su zbog kojih ovo gospodarstvo može računati na svijetlu budućnost. U to je uvjeren i vlasnik koji u sve većoj popularnosti zdrave prehrane vidi ključ uspjeha. "Motivi za potrošnju kiselog kupusa velike su količine vitamina C i s time povezna snažnija otpornost ogranizma, a naši proizvodi nose oznaku HACCAP certifikata sustava kvalitete čime kupcima jamčimo sigurnost proizvoda koji isporučujemo", zaključio je Matić.
(Poslovni dnevnik)
Vijesti iz medija |
Strana tržišta |
Hrvatski izvoz