Posljednjih desetak godina u Hrvatskoj je u uzgoj i proizvodnju vina uloženo iznimno mnogo, osobito u privatnim vinarijama, što je rezultiralo brojnim nagradama, a time i globalnim prepoznavanjem hrvatske kvalitete i velikom potražnjom za vrhunskim domaćim vinima.
Organizatori najstarijeg i najuglednijeg međunarodnog natjecanja vinara u Francuskoj, Challenge International du Vin, su na velikoj proslavi 40. godišnjice Hrvatsku imenovali zemljom partnerom i počasnim gostom.
Među 38 ocjenjivanih vina iz Hrvatske, Pošip Stina 2015 je u kategoriji bijelih vina osvojio zlatnu medalju u redovitom ocjenjivanju, a potom je s ostalih osam nagrađenih hrvatskih vina ušao u finalno ocjenjivanje gdje je prema izboru žirija, sačinjenog od novinara i pisaca, osvojio najviše glasova i proglašen najboljim hrvatskim vinom.
Na ovom prestižnom natjecanju koje se svakog proljeća održava u francuskom Bourgu kraj Bordeaux-a, sudjeluju vinari iz 35 zemalja i najistančanijim nepcima profesionalnih degustatora prezentiraju gotovo 5000 vina i žestokih pića.
U Hrvatskoj dominira proizvodnja bijelih vina, stoga je u jakoj konkurenciji još izazovnije proizvesti ono koje će svojom osebujnošću zasjeniti sva ostala. Pošip Stina uzgojen je u specifičnim uvjetima, u obnovljenim, stoljetnim vinogradima amfiteatralnog oblika, gdje grožđe zrije na 400 nm/v, što mu omogućuje optimalan omjer sunca i soli koje svim Stina vinima daje vrhunski ukus i onaj prepoznatljiv „touch“ koji ih, već na prvi gutljaj, razlikuje od ostalih.
Odabir Hrvatske za počasnog gosta, prema riječima organizatora - bio je sasvim logičan s obzirom na tradiciju vinarstva koja u Dalmaciji datira još od antičkog doba.
Hrvatska je teritorijalno mala i po proizvodnji vina nalazi se na visokom 21 mjestu u svijetu, a fascinantna je činjenica da se u njezinih 300 registriranih vinorodnih regija na 33,000 ha uzgaja 200 sorti, od toga čak 60 autohtonih.
Posljednjih desetak godina u Hrvatskoj je u uzgoj i proizvodnju vina uloženo iznimno mnogo, osobito u privatnim vinarijama, što je rezultiralo brojnim nagradama, a time i globalnim prepoznavanjem hrvatske kvalitete i velikom potražnjom za vrhunskim domaćim vinima.
Sada ima i najboljeg ambasadora u globalnoj zajednici vinskih znalaca, zlatni Pošip Stinu 2015, raskošnog okusa, koji je sinergija prirode otoka Brača, ljubavi i vrhunske brige ljudske ruke.
(Poslovni dnevnik)
Vijesti iz medija |
Sajmovi |
Strana tržišta i prilike