Orbico grupa zaključila projekt osnivanja "joint-venture" tvrtke s Heinekenom i ostvarila akviziciju poljske Optima grupe, dijela američke EMS grupacije. Ukupna je vrijednost obiju transakcija stotinjak milijuna eura.
Iako je već dobrano zakoračila u Poljsku, Orbico grupa napravila je još dva velika iskoraka zacementiravši svoj položaj na tom velikom tržištu. Ovih dana zaključen je projekt osnivanja 'joint-venture' tvrtke s Heinekenom i nova, treća akvizicija u Poljskoj. Ukupna je vrijednost obiju transakcija stotinjak milijuna eura, potvrdio je za Lider Josip Roglić.
U prvoj je transakciji riječ o ugovoru s poljskom Grupom Zywiec, koja posluje u okviru Heinekena, i preuzimanju njezine distribucije. Nakon što je Heineken donio odluku da će izdvojiti distribucijski biznis, Orbico je na međunarodnom natječaju odabran kao najbolji partner. U novoj zajedničkoj tvrtki Distribev Orbico 80 posto udjela imat će Orbico, a 20 posto Heineken.
Distribev je dosad na godinu ostvarivao promet od 300 milijuna eura u distribuciji piva, 150 milijuna eura u žestokim alkoholnim pićima i 20 milijuna eura u distribuciji vina. Roglić ističe kako će taj distribucijski kanal biti otvoren i za hrvatske proizvođače koji se žele pozicionirati na poljskom tržištu.
Orbico trenutačno sa svojom distribucijom putem različitih kanala dolazi do 40 tisuća vrata u Poljskoj, a planira doći do sto tisuća.
Osim tog širenja u klasičnoj distribuciji, ovog je tjedna potpisao i preliminarne dokumente o kupnji poljske Optima grupe, dijela američke EMS grupacije. Ta mu akvizicija omogućuje ulazak u kategoriju 'beauty' na poljskom tržištu, pri čemu je posebno važan partnerski ugovor sa Chanelom. Dio poslovanja Optima grupe odnosi se i na modnu obuću, s čime Orbico dosad nije imao iskustva. Nova članica Orbico grupe ostvaruje godišnji promet od 60 milijuna eura u Poljskoj, Češkoj i Slovačkoj, a dio prometa dolazi i iz trgovina u Moskvi.
S tim investicijama Orbico je, kaže Roglić, zaokružio portfelj u Poljskoj i sada će se fokusirati na bolje upravljanje, iskorištavanje sinergija i jačanje profitabilnosti. Trenutačno u Poljskoj ostvaruje 700 milijuna eura prometa i na nju otpada 35 posto financijskog poslovanja Grupe. Roglić se nada da će u sljedeće dvije godine barem deset posto tog prometa biti od distribucije proizvoda iz Hrvatske i regije.
(Banka.hr/Liderpress)
Pisane vijesti