Najveći potencijali za rast gospodarske suradnje Hrvatske i Republike Koreje su u prehrambenoj industriji, IT-ju, distribuciji i logistici, metalnoj industriji, turizmu i proizvodnji namještaja. Hrvatski izvoz u Republiku Koreju prošle godine bio je 30 posto veći nego godinu prije, što je, pridonijelo ukupnoj robnoj razmjeni od 85 milijuna dolara u 2023.U sklopu foruma svoje proizvodne kapacitete prezentirali su predstavnici desetak hrvatskih tvrtki među kojima i Orbico koji od početka 2000-ih surađuje s južnokorejskim gospodarstvom.
(Izvor: HGK)
Najveći potencijali za rast gospodarske suradnje Hrvatske i Republike Koreje su u prehrambenoj industriji, IT-ju, distribuciji i logistici, metalnoj industriji, turizmu i proizvodnji namještaja, istaknuto je u ponedjeljak na Hrvatsko-korejskom gospodarskom forumu u Seoulu, izvijestila je u ponedjeljak Hrvatska gospodarska komora (HGK).
Hrvatski izvoz u Republiku Koreju prošle godine bio je 30 posto veći nego godinu prije, što je, kako je rečeno, pridonijelo ukupnoj robnoj razmjeni od 85 milijuna dolara u 2023. godini.
Hrvatska u Koreju najviše izvozi strojeve te vučna vozila i dijelove, a uvozi osobne automobile.
U sklopu foruma HGK i Korejsko-hrvatsko poslovno udruženje potpisali su sporazum o suradnji koji će, kako je rečeno, dodatno ojačati gospodarske odnose dvije zemlje. "Rast gospodarske aktivnosti jedan je od razloga zašto smo nakon desetak godina u prvoj odlaznoj delegaciji na ovom perspektivnom tržištu", kazao je predsjednik HGK Luka Burilović.
Potpisivanjem sporazuma, kako je rekao, obvezujemo se dodatno ojačati gospodarske odnose, a siguran je i kako će ponovno uvođenje direktne avionske linije T'Way Aira pridonijeti rastu turističkih dolazaka i olakšati komunikaciju gospodarstvenika.
Nakon pandemijskog pada, dolasci korejskih turista porasli su za 260 posto u prošloj godini, a očekujemo i više hrvatskih turista u Koreji, istaknuo je Burilović.
Unatoč osjetnom rastu, očekuje se kako će ponovno "buđenje" korejskog emitivnog turističkog tržišta do predpandemijskih razina biti dugotrajan proces, rečeno je. "Hrvatska je prepoznata u Koreji kao atraktivna turistička destinacija zbog svojih prirodnih ljepota i bogate kulturne baštine", kazao je veleposlanik Republike Hrvatske u Republici Koreji Damir Kušen navodeći kako je Veleposlanstvo usmjereno na jačanje bilateralnih odnosa.
Interes korejskih tvrtki za poslovanjem u Hrvatskoj raste zahvaljujući naporima HGK-a i Hrvatsko-korejskog poslovnog kluba, rekao je Kušen napominjući kako će Hrvatsko-korejski poslovni forum u Seoulu poslužiti kao platforma za lakši ulazak na korejsko tržište s više od 50 milijuna ljudi.
Navodeći kako su sredinom svibnja otvorene nove direktne putničke linije između Koreje i Hrvatske, T'Way Aira, tri puta tjedno, predsjednik Korejsko-hrvatskog poslovnog udruženja, Hong Kwang-hee, je kazao kako će ta zračna veza značajno pospješiti bilateralnu komercijalnu razmjenu. U skladu s tim, Korejsko-hrvatsko poslovno udruženje iniciralo je potpisivanje Sporazuma o suradnji s dvije organizacije - HGK i Hrvatsko-korejskim poslovnim klubom.
"Očekujemo da će on pružiti nove poslovne mogućnosti korejskoj i hrvatskoj poslovnoj zajednici. I da će korejske tvrtke dobiti ulaz do srca Europe", kazao je Hong Kwang-hee.
Guverner Hrvatske narodne banke (HNB) Boris Vujčić je istaknuo kako hrvatsko gospodarstvo, nakon brzog i snažnog oporavka od pandemijske krize i pristupanja euro području nastavlja ostvarivati izvrsne rezultate, uz znatan doprinos turizma. "Gospodarska suradnja s Republikom Korejom otvara vrata tehnološkom napretku, povećanju izvoza i stranim ulaganjima u Hrvatskoj, dok rastući broj korejskih turista dodatno potiče naš turistički sektor", rekao je Vujčić napominjući kako postoji znatan prostor za jačanje i produbljivanje gospodarskih odnosa pri čemu današnji gospodarski forum predstavlja važan korak u tom smjeru.
U sklopu foruma svoje proizvodne kapacitete prezentirali su predstavnici desetak hrvatskih tvrtki među kojima i Orbico koji od početka 2000-ih surađuje s južnokorejskim gospodarstvom.
Potpredsjednik Nadzornog odbora Orbico Grupe Stjepan Roglić je kazao kako za Shell i Hyundai pokrivaju logistiku, marketing i tehničku podršku u srednjoj i jugoistočnoj Europi kroz makro-distribucijski model, a u Hrvatskoj pružaju uslužnu logistiku za Samsung, LG, A1 i Telemach. Dodatno, distribuiraju i kozmetiku južnokorejskih proizvođača u Europi.
"Ovdje nastojimo predstaviti svoje mogućnosti, sklopiti nove i obnoviti postojeće kontakte kako bismo proširili aktivnosti Orbica i unaprijedili hrvatsko-korejsku gospodarsku suradnju", izjavio je Roglić.
(Hina)
Vijesti iz medija |
Događanja |
Hrvatski izvoz